Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox står för 25% av webbläsarna

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

W3Counter.com har mätt 31,6 miljoner besök till 4358 webbsidor för att ta fram statistik över webbläsare, operativsystem och mycket mer. Siffrorna visar att Firefox hade 25% av webbläsarmarknaden i Maj 2007 och Mac OS stod för strax under 4%.

Kolla igenom statistiken nedan!

PS. Gissa följande för 99.se: Andel Firefox respektive Internet Explorer respektive Mac OS. Ikväll ger jag svaret

http://www.w3counter.com/globalstats.php?date=2007-05-20

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-28 10:06

Det är fler som använder Mac OSX än Windows Vista!

För 99.se är det nog 45% Firefox, 30% Safari, 20% IE och 5% övrigt (Camero, Opera etc). Och för 99.se/mac är det nog färre IE.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-28 10:42
Ursprungligen av dala:

Det är fler som använder Mac OSX än Windows Vista!

Nyanserat inlägg

OS X har funnits hur länge? och Vista ?

Jag tror siffrorna för 99.se är ganska lika för FF (45%)och IE (35%), Safari (15%).
Detsamma gäller för vilket OS man använder. Jag tror det är många som sitter på WIndowsburkar som surfar hit. Skulle inte bli förvånad om det är ganska jämnt skägg.

Som macanvändare är jag förstås mån om att folk använder mac, men som webbutvecklare så är det 10 ggr viktigare att folk använder Firefox istället för IE, oavsett plattform. Inte minst när man ska förklara för kunder att det är viktigt att det fungerar i Firefox också. Får man förståelse för det så får man på köpet att det fungerar i de flesta andra moderna standardföljande webbläsare där ute.

Ursprungligen av Björnström:

PS. Gissa följande för 99.se: Andel Firefox respektive Internet Explorer respektive Mac OS. Ikväll ger jag svaret

Jag är nog diskvalificerad från att delta pga av insiderinformation, men jag kan i alla fall antyda att de som besöker 99.se är aningen mera upplysta än folk generellt sett när det gäller val av webbläsare...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-28 15:21

Jag är inte riktigt säker på att det går att mäta hur många Macanvändare egentligen besökt dessa 4358 webbsidor. Det finns ju hur många som helst som använder Firefox på Mac?

Vad menar du? Du får ju ut i loggen både browser och operativsystem.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-29 11:35

Problemet är snarare när Safari och andra maskerar sig för att bli insläppta.

Men de kan väl inte va många procent av användarna som pillar fram debugmenyn för att göra det?

Den officiella förkortningen av Firefox är faktiskt FX, inte FF.

Offtopic, javisst.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-31 09:14
Ursprungligen av Björnström:

PS. Gissa följande för 99.se: Andel Firefox respektive Internet Explorer respektive Mac OS. Ikväll ger jag svaret

Och hur var det då?

Gissar samma som dala.

1
Bevaka tråden