Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung SpinPoint M5S

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-25 00:24

Passar den här hårddisken i en MacBook?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-20 09:46

Det råder delade meningar om det på nätet. Mest att den *inte* fungerar på MacBook (Pro). Dock har jag hittat en patch hos Samsung som ska fixa en hängning vid boot av Windows.

Då jag inte har tillgång till en Windowsburk kan jag inte med säkerhet säga att patchen uppdaterar till den (nya?) HS100-08. Det pratas i allafall om en HS100-06 och HS100-07 som inte fungerar. Och det verkar inte bara drabba oss Mac-ägare, utan även alla Windows-ägare också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-20 10:10

Oj det tog ett tag innan jag fick svar på min fråga Tack för svaret nu iaf även om jag redan har införskaffat mig en sådan hårddisk till min MacBook. Den har fungerat bra för mig utan några problem alls än så länge (har revision HS100-06). Blir det några problem så åker den in till Komplett direkt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-08 00:22

Vad har du för version på din MacBook?

Läste någonstans att disken inte fungerar på första generationen (den med Core Duo) men med nyare som har Core 2 Duo.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-16 12:23

Svarar mig själv med att jag precis monterat in en sån disk i min MacBook med Core Duo och allt fungerar bra.

1
Bevaka tråden