Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netgear ADSL modem-router tappar kontakten med mitt hotell

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt DG834G ADSL-modem- router vill sen några dagar inte ha någon kontakt med mitt webbhotell, ingen websajt där. Kopplar jag ur burken och kopplar en ett rent ADSL-modem (Zyxel), då funkar det. Testat med G3:an som sitter i samma nätverk, ingen kontakt där heller.

Provat att göra "reset to factory settings", uppgraderat firmware, startat om etc. Fortfarande kommer jag inte åt min hemsida.

Jag lurar på om det kan vara något hårdvarufel så att vissa IP nummer inte funkar. Jag har inte provat om det är något intervall som inte funkar. Det jag har provat är några IP-nummer som ligger i närheten och de går inte inte att pinga. Vad tror ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-23 22:12

vad har webbhotellet för IP område och vad kör du hemma, vanligt är att man har 192.168/8 hemma och webbhotellet har något som börjar på 192. då funkar det inte då det är 192.168/16 som är det interna IP-området som man skall använda.

annars är ju frågan vars som felet är eg, kan du slå upp adresserna i DNS eller inte exempelvis?

Det visar sig vara ett webbhotellet har blockerat ett av IP numren som jag brukar få. Enligt webbhotellansvarig i Sverige så kan man blockeras av vidlyftigt ftp:ande etc. Jag har inte ftp:at men däremot har någon i Tawian anropat min sajt med 30000 anrop och 1.5GB har flutit. Jag har däremot inte lyckats ta reda på vad som han har hämtat. Av någon märklig anledning så har min Netgear mycket svårt att få något annat IP nummer än just det bannlysta. Zyxel modemet kan efter ihärdiga försök få ett annat IP nummer.

Har fått veta av Telia att de strävar efter att ge en abonnent samma IP om möjligt, därav det svåra att få olika IP-nummer om man startar om. man får hoppas att någon annan knycker det under tiden. Tilläggas kan är att jag inte har haft några problem sen det senaste inlägget. Telia har funkat klockrent och nu har jag dessutom fått 4 gånger högre hastighet till lägre pris! Det ska inte tro att Telia självmant talar om att de sänker sina priser. Man får begära sänkt pris!

1
Bevaka tråden