Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för Lacie Porche 250 GB

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-05-22 21:19

Vet att man på nätet kunnat se att folk haft problem med denna externa hårddisk. Nu har även min säckat ihop. Har endast haft den som lagringsyta, alltså aldrig arbetat mot den. Har den kopplad till en PC. Kan se mapparna, men om jag försöker öppna en mapp så kommer en dialogruta upp som frågar om jag vill formatera om "masslagringsenheten"...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-22 21:31

Alltså det är nog inget fel på just deras produkt. Utan snarare disken som sitter i den. Det är en Western Digital som sitter i den, allafall den jag äger. Om det är ett filsystemsrelaterat problem är det systemet som skapat felet, är det hårddiskens om krashar är det faktiskt ganska enkelt att byta, bara vända den upp och ner och bända upp den, gör det från 2 håll samtidigt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-05-22 21:32

Jag har 6 st Porche hårddiskar i olka storlekar. Aldrig att någon av dem har krånglat för mig hitils. O far so good, för eller senare rasar de ju alla.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-05-22 21:35

I mina sitter det Seagate.

  • Medlem
  • 2007-05-22 22:13

"förr eller senare krashar alla"? Jag har haft hårddisken i ett år. Jag har endast haft den påslagen då jag fört över filer från min interna hårddisk till en av de fem huvudmappar som jag har på Lacien... Disken är superbillig av någon orsak. Kanske håller de ner kvaliten på komponenter?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-23 01:01
Ursprungligen av moog:

"förr eller senare krashar alla"? Jag har haft hårddisken i ett år. Jag har endast haft den påslagen då jag fört över filer från min interna hårddisk till en av de fem huvudmappar som jag har på Lacien... Disken är superbillig av någon orsak. Kanske håller de ner kvaliten på komponenter?

Det finns inte så många komponenter i dessa, och hårddisken, som orsakar diskproblemen, är samma som i en vanlig dator.

Lacie har dock suverän service och har du garanti kvar får du en ny.

Att den är billig beror på att det är USB. Firewire lägger mer av jobbet på specialchip (därmed dyrare) medan USB lägger jobbet på värddatorn.

Prova att stoppa in disken i ett annat kabinett. Både för att det kan vara Porschelådan som av någon anledning pajat, och för att även diskar på dödsbädden kan skakas liv i om de hamnar i en annan låda (gärna med Firewire).

1
Bevaka tråden