Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktarna ballade ur efter byte av logikkort på MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej

Min MBP pajjade för ett par månader sen och jag fick den reparerad. Bland annat bytte man logikkortet.

Efter att jag fick tillbaka den så låter den nåt rent jävulskt. Fläktarna går igång för minsta lilla, det räcker om jag surfar på en sida med en flashfilm. Och det är inte det att fläktarna ökar lite grann, utan det är fullt flås direkt. Istat visar runt 7000 varv när man surfar och 4000 i viloläge. Ändå är inte tempen speciellt hög.

Laddade ner Fan Control, men det verkar inte som datorn vill lyda programmet. Dessutom visar det inte samma värde som istat. (se bifogad bild)

Nån som varit med om något liknande? Finns det något annat man kan göra för att ställa fläktarna manuellt? Fläktljudet är otroligt enerverande.

/stellan

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-05-20 22:15

Kan det vara så att de glömde sätta dit temperatursensorerna ordentligt? Annars kan du ju alltid testa med en PMU-reset.

tack för tipset, men det hjälpte inte. får väl bli att lämna in den på service igen då...argh.

1
Bevaka tråden