Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligheter med wUSB

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-05-14 17:42

Nu har ju trådlösa USB hubbar börjat säljas och jag funderar lite på vilka nya möjligheter som det öppnar. Den första tanken som slår mig är jag då borde kunna använda min Mini både som kontorsdator och mediadator!

Som det är nu står den vid plattv:n och funkar endast som mediacenter via Front Row, men säg att jag köper t.ex. Belkins trådlösa usb hub, ställer hubben på skrivbordet, kopplar in mus, tangentbord, usb-grafikkort och ljudkort så har jag vipps en arbetsplats! Eller?

En fråga blir då; kan jag köra Front Row på platt-tvn samtidigt som jag sitter o jobbar ute i OS X på kontoret?

Vilka fler möjligheter ser ni med wUSB?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-14 22:19

Frågan är om wUSB är tillräckligt snabbt för att sköta tunga saker som grafikkort och ljudkort?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-05-14 22:34
Ursprungligen av wosk:

Frågan är om wUSB är tillräckligt snabbt för att sköta tunga saker som grafikkort och ljudkort?

De sägs att om avståndet inte är för stort så ska det gå med standard USB2 hastighet, d.v.s. 480MB/s

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-14 22:41

...och vilket trådlöst nätverk klarar 480 mbit/s? (inte MB/s)

USB2 har en överföringshastighet som mäts i mbit, och inte MB. Vill du tvunget använda MB så ger USB2 ca 40MB/s

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-05-15 08:19
Ursprungligen av Jeppe_E:

...och vilket trådlöst nätverk klarar 480 mbit/s? (inte MB/s)

USB2 har en överföringshastighet som mäts i mbit, och inte MB. Vill du tvunget använda MB så ger USB2 ca 40MB/s

aj, mitt fel, jag menade såklart mbit.

UWB klarar det. Har en bandbredd på drygt 7Ghz om jag inte minns fel.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-05-20 06:02
Ursprungligen av Jeppe_E:

...och vilket trådlöst nätverk klarar 480 mbit/s? (inte MB/s)

USB2 har en överföringshastighet som mäts i mbit, och inte MB. Vill du tvunget använda MB så ger USB2 ca 40MB/s

hmm, för o va petig så blire väl snarare runt ~60MB/s eftersom mbit är ca 8ggr MB

1
Bevaka tråden