Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lämplig fotoskrivare; Canon, HP...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Står i valet och kvalet att köpa en fotoskrivare (Bläck) för utskrift av foton i A4.
Skrivare kommer enbart att använda för att skriva ut foton i privat regi och kvalitén är A och O.
Har vid tidigare tillfällen använt labb och kommer forsätta med det men det är alltid roligt att ha möjlighet till omgående utskrift i hemmet.
Har kikat på Canon samt HP skrivare men vet inte riktigt vad man ska välja.
Vad har ni för erfarenheter av olika fotoskrivare tillsammans med Aperture 1.5 ?

Fabrikatet och hastigheten på skrivare är oviktigt för min del, upplösning samt utskriftskvalité är viktigt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-15 13:46

Har själv en Canon Pixma i4200 som jag faktiskt mest skriver CD och DVD med. Har provat några foton dock och tycker att den ger utmärkt kvalité (nu finns inte den längre utan efterföljaren 4300) . Ekonomisk också med separata behållare för varje färg samt 2 st svarta. Samt utbytbara huvuden.

Hur är det med fägåtergivningen i de olika bläckskrivarna?

Man kan få provutskrifter av egna bilder gratis från Canon. Nedanstående reklam saxade jag från Cyberphotos produktsidor:

Citat:

Testa gratis
Bättre hållbarhet och bättre kvalitet än vanliga "analoga" bilder? Canons ChromaLife100 gör detta möjligt. Två av våra mest sålda skrivare är just nu Canon Pixma iP6700D och Pixma iP5300. Du kan få en utskrift gratis på din egen bild från den Canonskrivare du önskar genom att gå till www.freesample.canon-europe.com. Testa. Du kommer att bli förvånad över vad en modern skrivare kan prestera!

1
Bevaka tråden