Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Manual för installation av minne och hårddisk?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-13 20:34

Jag ska inom snar framtid installera ytterligare minne och hårddisk i min Mac Pro. Och jag undrar över två saker:

1. Finns det någon bra manual för installation av minne och hårddisk till min dator?
2. Kan jag köpa minne och hårddisk och få dessa installerade av en Mac-återförsäljare?

Tack på för hand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 20:48

Inte så svårt att installera minnet Däremot är antalet och vart du installerar dem viktigt. Du har en manual från Apple här och en från artikel här.

Hårddisk är inte heller så svårt att installera. Manual finns här.

Självklart finns det återförsäljare som kan installera sakerna åt dig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-13 20:53
Ursprungligen av acke:

Inte så svårt att installera minnet Däremot är antalet och vart du installerar dem viktigt. Du har en manual från Apple här och en från artikel här.

Hårddisk är inte heller så svårt att installera. Manual finns här.

Självklart finns det återförsäljare som kan installera sakerna åt dig.

Ah, tackar för manulerna! Schysst att du kände till var båda manualerna fanns.

Ok, så det är ok att bara få installerat hos en Mac-återförsäljare. Och man måste inte köpa det man vill installera hos dem. Coolt! Men man förbrukar väl sin garanti på burken?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-05-13 20:57

Din garanti behåller du såklart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-13 21:31
Ursprungligen av EJ:

Din garanti behåller du såklart.

Tack för ditt svar. Då vet jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 21:25

Olika från ställe till ställe. Större chans att de bjussar på installationen om du köper sakerna hos dem. Annars får du säkert betala ett par hundra för det.

Som EJ säger, garantin behåller du. Detta är såkallade DIY-installationer som i (do-it-yourself).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-13 21:32
Ursprungligen av acke:

Olika från ställe till ställe. Större chans att de bjussar på installationen om du köper sakerna hos dem. Annars får du säkert betala ett par hundra för det.

Som EJ säger, garantin behåller du. Detta är såkallade DIY-installationer som i (do-it-yourself).

Ja, det är tänkvärt att köpa materialet hos samma återförsäljare... Ok, så det är på det viset när det gäller garantin. Super! Tack för alla schyssta svar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-15 10:35
Ursprungligen av acke:

Olika från ställe till ställe. Större chans att de bjussar på installationen om du köper sakerna hos dem. Annars får du säkert betala ett par hundra för det.

Som EJ säger, garantin behåller du. Detta är såkallade DIY-installationer som i (do-it-yourself).

Jag vill bara få förtydligat, om jag gör en DIY på minne och hårddisk, kvar står min garanti på burken? Eller var det vid DIY som garantin upphör?

1
Bevaka tråden