Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NETGEAR köper Infrant

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag meddelas att NETGEAR köper Infrant Technologies.

Infrant gör ett antal omtyckta produkter för datalagring, framförallt NAS-produkter. Jag har sedan tidigare uttryckt min dröm om att skaffa en ReadyNAS NV+ för att sätta upp en bra backuplösning.

Hoppas att uppköpet innebär att NETGEAR tar tills sig Infrants höga kvalitétsnivå och goda rykte, snarare än tvärtom...

Läs mer: NetGear Buying Infrant, RAID & NAS Vendor
NETGEARs pressrelease: NETGEAR to Acquire Infrant Technologies

Lär väl bli ungefär samma sak som om OnOff skulle köpa upp RC Ljud och Bild. Tror inte OnOff skulle bli audiofiler på kuppen direkt

Å! å! å! Eller om Mercedes skulle köpa upp Fiat. (Billiknelse, +1 poäng)

Men hellre Netgear än Dlink enligt mig.

Edit: I all hast blev billiknelsen lite bakvänd, men ändå.

Ursprungligen av staed:

Men hellre Netgear än Dlink enligt mig.

Ja, det kan jag bara instämma i. Det kunde ha varit värre med andra ord

Det bästa resultatet av detta är om Infrant-folket håller hårt på sina kvalitétskrav men NETGEAR ändå lyckas pressa kostnaden bara för att de är så stora, för är det någonting jag önskar så är det lite lägre priser så jag har råd att köpa produkterna

Aha, inte bara jag som ogillar D-Link ser jag.

Vad för speciella produkter har Infrant som du suktar efter?

Ursprungligen av bjelkeman:

Vad för speciella produkter har Infrant som du suktar efter?

Som jag skrev ovan: ReadyNAS NV+

Mitt framför näsan.... Tack.

Generellt sett verkar folk vara väldigt nöjda med den, kolla till exempel kommentaren i artikeln länkad ovan. Om nån skickar en sådan till mig lovar jag att testa den ingående!

Haha! Jag laddade ner ett produktblad här: http://www.infrant.com/download/ReadyNAS_NV+.pdf

Står redan NETGEAR med stora fläskiga bokstäver

Verkar vara najs hårdvara. Någon får hemskt gärna skicka en till mig också

Ursprungligen av staed:

Står redan NETGEAR med stora fläskiga bokstäver

Jag vet inte riktigt varför dom envisas med att deras namn ska skrivas med versaler, men så är det, jag undrar om dom också skriker namnet när pratar om sitt företag?

Häromdagen blev övertagandet klart och nu finns ReadyNAS i NETGEARs produktsortiment:

http://netgear.com/Products/Storage/ReadyNASNVPlus.aspx

Verkar som om dom plockat bort möjligheten att köpa utan diskar och stoppa i egna, lite synd.

1
Bevaka tråden