Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Submerge - bästa programmet för undertexter?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville bara tipsa om ett svinbra nytt svenskt program som klappar ihop undertexter med filmer eller serier som du laddat ned från nätet. För ca: 80 kronor inkl. moms får man ett av marknadens i särklass bästa program i nishen film/textad. Du hittar "Submerge" på följande URL:

http://www.bitfield.se/submerge/index.php

Jag hade en mapp med ca 17 .avi filmer.. ( sparade från den mapp som Veoh Player skapar på datorn då man klickar download från www.veoh.com ) sökte och hämtade undertexterna på www.undertexter.se där fler än hälften av översättningarna till svenska fanns. Tar ca: 2-3 sekunder att hämta hem undertexterna. Att sedan rendera in texten tar ca: 30 sekunder och att sedan spara den till en .mov fil tar ca: 1 minut. Man kan om man så vill spara resultatet utan det blir en self containd movie och då är allt klart på kanske 2-3 sekunder, klart att kunna spela upp med textningen.

Programmet kan laddas ned och användas UTAN serienummret men då blir ungefär var annan översättningsrad ett medelande om att det är en demo man använder.

Kanske Martin skulle överväga att ge olika svenska mac-programerare gratis bannerplats under en begränsad period - ja ett sätt att stötta branchen skulle nog vara på plats.

Tack för tipset! Roligt att du bestämt dig för att komma tillbaka till oss på 99an!

Det får vi nog allt se om jag skulle tycka att det är värt det - jag kanske nöjer mig med att lämna tips & nyheter och därmed undvika att medvetet starta viktiga diskutioner - sådant kan yngre krafter få lägga tid på.. fast tack för omtanken, den var säkert välmenande. O:-)

1
Bevaka tråden