Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV software uppdaterad

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår fick jag upp en liten ruta i EyeTV om att mjukvaran uppdaterats till version 2.4. Förutom en del buggfixar är programmet numer universelt och det har även kommit till vissa välkomna funktioner som tex stöd för AppleTV.

Tanka hem HÄR

Ett litet utdrag från den medföljande Read Me-filen:

Citat:

What's new in EyeTV 2.4?

Table Of Contents

Apple TV Support
EyeTV 2.4 supports exporting recordings to Apple TV.

Spotlight Importer
EyeTV 2.4 now includes support for Apple's Spotlight search.

Electronic Programming Guide
- More Detailed tvtv Program Descriptions
- Support for Set Top Boxes (USA only)
- Infrared Blaster Support (USA only): ZephIR, iRed and IR Trans
- Programming Guide User Interface Improvements

EyeTV Menu
EyeTV can be controlled completely through the EyeTV Menu running in a window.

Full Screen Preferences
EyeTV 2.4 contains a Full Screen preference pane that supports designating a specific monitor to run the Full Screen menu. Jag älskar detta nu behöver jag inte spegla skärmen något mer

Infrared Remote
Several changes were made to EyeTV's support for infrared remote controls.

Miscellaneous
- Screen Captures
- Keyboard Shortcuts
- Dock icon

Hardware Support
-.Hauppauge WinTV Nova-TD

Bug Fixes
-.Hangs/Crashes
- Disk Space/EyeTV Archive Management
-.Devices
-.Playback
-.Editor
-.EPG
-.Exports
-.User Interface
...

Universal har det väl ändå varit rätt länge?

Ursprungligen av Rickard A:

Universal har det väl ändå varit rätt länge?

Det är möjligt. Jag bara läste det som om det var något nytt. I vilket fall som helst så är det möjligheten att nu bestämma vilken skärm som ska gälla för fullskärmsläge som jag värderar absolut högst. Tidigare har jag varit tvungen att spegla skärmarna för att få det att funka som jag ville.

tankade hem den nya uppgraderingen och förväntansfull men nu får jag inte in 4 an
någon som har något tips?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-03 15:34

Fick reda på från TV4 att deras kanal och kanal 6 sänder genom samma mux. Mux2.
Och Elgaton har tappat förmågan att hitta denna mux. Kollar vidare men om någon vet hur man muxar till det...

Ursprungligen av palleb:

Fick reda på från TV4 att deras kanal och kanal 6 sänder genom samma mux. Mux2.
Och Elgaton har tappat förmågan att hitta denna mux. Kollar vidare men om någon vet hur man muxar till det...

Hm, jag har inte detta problem. Har du testat att göra en ny sökning efter kanalerna? Är förstås lite osäker på vad mux är men om du inte vill göra en fullständig nysökning/installation av alla kanaler så kanske du kan finjustera lite.

I mitt EyeTV-program står det att TV4 finns på 189.25 Mhz och TV6 på 210.25 Mhz.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-04 00:06

Har nysökt flera ggr. Skall se om det går att leta efter de Mhz du nämner.
Har dessutom ominstallerat utan positivt resultat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-15 19:26

Har version 3.01 nu och TV4 fungerar inte. Den hittar ej och jag har provat alla megga gegga hertzer och inget fungerar. Någon som vet vad jag ska göra. Hittar inte första EYE TV versionen jag hade, 1.2 typ..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-16 00:27

Kanske skulle startat egen tråd men...
...är det digitalt eller analogt du försöker få in? Om det är digitalt så kan det vara ganska kinkigt med hur/var du placerar antennen.
Har du testat med någon annan mottagare, typ en vanlig TV?
Senaste version är för övrigt 3.0.4...

nu funkar det

Har oxå haft stora problem med att få in 4:an efter uppgraderingen. Ettan och tvåan sitter där de ska. Gjort flera ominstallationer och sökningar utan att det har fungerat, gav upp och tänkte köpa modellen med två antenner. Just nu funkar det dock, peppar, peppar....varför vet jag inte, sitter på samma ställe och antenner sitter där den brukar sitta för bästa täckning. Opålitligt helt enkelt, sitter i Stockholms innerstad.

Har stött på samma problem, testade eyetv med två antenner och tv4 funkade, men inte efter uppdateringen

1
Bevaka tråden