Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisken borta i Macbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Hittade inte det här problemet när jag sökte, har det diskuteras i nån tråd kanske nån kan dirigera mig rätt:)

Igår när jag gick och la mig stängde jag ner datorn som vanligt, imorse när jag skulle starta den blir det bara en ljus bakgrund med en blinkade mapp-ikon mitt på skärmen. Testade starta om den, likadant. Testa till slut starta från installations-cd.n, men då man ska välja vart man vill installera/reparera dyker inget upp. Ingen hårddisk att välja att installera på alltså. Testa till slut ta bort batteriet och ta ut hårddisken, sedan trycka tilbaka den, om den skulle få kontakt då, men samma blinkade mapp är vad som visas.

Vette fan, nån som vet vad detta är. Fick gå till jobbet för att skriva detta, på min lediga dag! Damn you apple...;)

Mvh
Andreas

Verkar som om disken pajat.
Inte skylla på Apple de gör inga diskar.
Bara ta den till närmsta rep ställe. Vilket du ska välja där finns det många trådar om här.

Sånt där är jobbigt. Jag skulle försöka med ett reparationsprogram, men när den inte alls verkar hitta disken så misströstar man, det låter som en defekt enhet. Det är ovanligt, brukar möjligen hända när man tappar den i drift men knappt ens då. Men det kan också vara moderkortsfel! Det är rentav troligare.

I vilket fall borde det gå på garantin.

Jajja, lämnar in den på lunchen idag iaf, får se vad de säger. Till detta led av problem kan jag lägga till:

extremt gulnande hölje,
flimmrande skärm,
fläktar som går igång trots att inga program körs,
att datorn slår av emellanåt,
Maskinen helt enkelt inte fungerar alls utan strömsladd.

Dessa saker har jag dock kunnat stå ut med, men nu har det verkligen blivit dags att lämna i den. inget ont om apple, eller macbook. Älskar maskinen, men jag kommer tänka till innanjag köper första utgåvan av en sådan här sak igen:)

Tack för era svar!

1
Bevaka tråden