Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows Contacts- vilka fält finns där?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försökte på svar på några pc-forum men inte fått nåt svar än så då provar jag här istället.

Jag försökte flytta min adressbok jag har i macen till en dator med Windows Vista. Flytten i sig var väl inte nåt större problem men jag stötte på lite annat otyg. Värst var att en del fält inte ens kom med över.

Det rörde sig främst om ett fält som i macens adressbok heter Övrigt. Det har jag använt när hemtelefon, jobbtelefon och mobiltelefon varit upptagna och jag behöver ett till nummer. Det går jättebra att få över all denna information till min mobiltelefon men Windows Contacts tar inte med dem...

Sen försvann även en del emailadresser och gatuadresser.

Vad gör jag för fel? Eller stödjer inte Windows Contacts så många fält? Det borde väl gå att utöka?

Nu är det tyvärr så att datorn med Vista på är på annan ort i någon vecka men jag tänkte ni kanske kunde hjälpa mig med lite saker så jag kan förbereda tills jag har tillgång till den igen.

- Kan nån här lägga upp eller maila mig på ([email protected]) och skicka skärmdumpar över de olika flikarna som finns när man redigerar en kontakt? Dvs Name & Email, Home, Work, Family osv

- Går det verkligen inte att lägga upp fler mailadresser än de som är standard?

Snabb hjälp skulle verkligen uppskattas för jag behöver komma igång raskt när datorn är tillbaka

Två Google-sökningar senare:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms735778.aspx#_wincontacts_xml

... leder till denna sida som innehåller specifikationen av filformatet i XML-filen som Windows Contacts är baserad på:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms735869.aspx

Där ser du alltså alla saker som skulle kunna vara med. Om de inte är det är en helt annan sak.

Enjoy!

1
Bevaka tråden