Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Punch-in i Logic pro 7.x

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppdaterade från Logic Audio Platinum 5.5 till Pro 7.2.3 och har blivit frälst. Det enda jag stör mig ofantligt mycket på är att "punch in funktionen" är borttagen. Jag skall förklara vad jag menar. Jag jobbar väldigt mycket med midi. Jag brukade t.ex kopiera en midikloss och klistra in den medan sequencern var igång och klossen satte sig alltid vid bar-starten eller 1/4, 2/4 osv. Om man med Logic 7 klistar in midiklossen medan sequencern är igång hamnar den på typ 1.323456 (ja, ni förstår vad jag menar). Finns det något sätt att bli av med detta. Jag är medveten om snapfunktionerna, men det gäller vid förflyttning och import av fil, ej vid kopiering.

Hoppas det var klart vad jag menade

Nåja, någon som har en idé om detta?

Tack på förhand!

ja fatta rfkasikt int ealls va du manber med mikdikolssen ock det. du kanske kan förklar lite bättre så at alkkla föat+?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-03-25 13:15
Ursprungligen av Alejandro:

ja fatta rfkasikt int ealls va du manber med mikdikolssen ock det. du kanske kan förklar lite bättre så at alkkla föat+?

Jag fattar inte vad du menar heller, och det var det enda jag fattade. Kan du själv läsa vad du skrivit?

har samma problem med logic express, sjukt irriterande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-30 11:15

Uppe till höger i Arrange finns det en drop down meny som heter "Snap" eller liknande.
Du har antagligen inställningen "QF" där just nu.
Änmdra denna till "Smart" eller "Beat" så får du samma som i logic 5.
//MVH Olof

1
Bevaka tråden