Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme till AirTunes Express via Ethernetkabel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har nu en Macbook Pro C2D och kör Airtunes Express för glatta livet och älskar hur smidigt det är att byta låt m.m. trådlöst så att säga.

Nu har jag blivit intresserad av Airport Extreme N, framförallt då pga att det går att koppla in en extern hårddisk direkt till den för att sedan komma åt datan i den trådlöst.

Nu undrar jag om någon vet om det går att koppla min nuvarande AirPort Express med ethernetkabel till Airport Extreme N. Dvs så jag slipper gå ner till G-hastighet, men ändå kunna köra iTunes/AirTunes trådlöst till stereon precis som förut?

On a different matter, så undrar jag - om ovanstående inte är möjligt - om någon vet hur bra det går att spela upp Apple Lossless-låtar som ligger på en extern hårddisk kopplad till Airport Extreme N i iTunes/AirTunes till en Airport Express och sedan in stereon.

Ytterst tacksam för svar! Mvh / eurodanzisch

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-26 21:03

Jo, det kör jag så jag vet att det funkar.
Bocka bara ur trådlöst läge i Extremen.

Yes!!

  • Medlem
  • 2007-04-27 10:05

går det snabbare då? alltså är det kortare tid mellan dator och express då?

Det låter ju jättebra! Tack för det Yes!!

Synd bara att jag fick världens efterskatt så det kanske måste vänta. Hade spanat in Western Digital MyBook Pro Edition II 1TB disken som jag tänkt köra tillsammans med den.. men men.

En liten uppdatering för de som ev. är intresserad.

Kör nu som beskrivet ovan och det fungerar jättebra. Jag reset'ade fysiskt Airport Express och ryckte strömmen från den. Sedan kopplade jag in allt till Airport Extreme N och startade igång. Installerade Airport-verktyget från den medföljande skivan - det var jättelätt att sätta upp och ställa in. Sedan kopplade jag in Airport Express med vanlig Ethernetkabel tlll Airport Extreme N och sedan ställde jag in trådlöst läge Off för Airport Express.

Har nu ställt in Airport Extreme N att endast köra N-hastighet och det går utmärkt att lira Apple Lossless-låtar utan att det hackar eller så samtidigt som jag tankar för allt vad min internet-lina klarar av - blir ca 1,1 mbps.

Att komma åt en extern usb-hårddisk trådlöst fungerar supersmidigt även om det såklart inte är blixtsnabbt. Men rätt fort går det och jag kan frigöra massor med framförallt musik från min bärbara dators hårddisk. Har provat att spela upp filmer i 720p-upplösning och det fungerar utan att hacka, så länge man inte använder den externa hårddisken mer än för filmen. Ska testa 1080 framöver. Bra är också att jag kan t.ex. spara torrents direkt till, och seeda från, externa hårddisken.

Mvh / eurodanz

1
Bevaka tråden