Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2000 dagar med 99mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite galet att man passerade 2000 dagar med 99mac nyligen. Galet för att det är ett jäkla projekt att hålla igång en så stor sajt som hela tiden förändras - varenda minut dygnet runt.
Det är ungefär 1/5 av mitt liv som jag levt med er!

Jag har nog gjort alla misstag man kan göra + några vettiga grejer genom åren. Känns som att man fått en jättestor kunskapsbank baserad på verkliga händelser som ganska få har.

Det här var inte meningen att bli en hyllningstråd utan snarare ett perspektiv för den som startar nya internetprojekt. Jag skulle säga att 90% av projekten aldrig "blir något" men vissa har en tendens att utvecklas på ett sätt som är svårt att förutspå.

Trodde inte att den där bruna macsajten skulle förändra mitt liv när vi sparkade igång i Maj 2001. Har ni varit med om något liknande online?

Ursprungligen av Björnström:

Har ni varit med om något liknande online?

Näe, men jag har varit med om 99mac sen maj 2001 iaf

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-26 21:00

Jag är en relativ ny medlem i jämförelse med Adrian, jag skaffade mig min första moderna egna mac vid julen 2003, en dyr utgift för en gymnasiestudent i årskurs 3 var det. 21 papp, och inte fan viste jag vad jag gav mig in på. Efter det surfa jag lite på 99mac men tog inte steget att bli medlem före 2004. Måste säga att det är ett roligt projekt att vara delaktig i.

Det är verkligen kul att detta projekt, 99.se, som ändå är så pass stort som det är, rullar på utan några större hinder att ta sig över.

Joakim Halvarsson, tillsammans med mig, VaCUm och några till startade projektet mactuellt. Vilket gick mindre bra när vi insåg hur mycket tid det tog utav oss. Och inte tala om att det kräver hårdvara för att driva en site med flera tusen besökare om dagen, vilket vi inte ens var beredda på. Så vi var väl en utav de där projekten som aldrig blev något

2785 dagar är vi uppe i nu

Gissar att du har underlag nog för att skriva en handbok om hur man startar en ny internetsajt.
Har "bara" varit här i ca 400 dagar men tycker att det händer mycket hela tiden. Undrar hur det är att driva en sådan här sida. Misstänker att det är förfärligt mycket mer jobb än man kan gissa ! Bara tanken på att 66.000 människor skulle var beroende av att jag sköter det tekniska/organisatoriska på en sida, skulle skrämma skiten ur mig !
Ja, ursäkta uttrycket men det krävdes lite kraftord där.;)

3932 dagar idag - 16:e April är det 4000 dagar med 99mac

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-09 10:44
Ursprungligen av Björnström:

3932 dagar idag - 16:e April är det 4000 dagar med 99mac

Du borde hinna upp i 20 000 inlägg innan dess med ;D

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-09 11:30

Själv har man varit med i exakt 1239 dagar

1
Bevaka tråden