Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej välja mbs inbyggda kamera i skype (löst)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kört skype ett tag på min macbook, men utan videosamtal. Nu vill jag kunna använda den inbyggda kameran i macbooken till skype, men jag kan inte få det att fungera.

Vanligtvis skall man bara öppna "preferences" i skype, gå till video, och välja kamera från rullgardinsmenyn. Men den menyn är tom och ovanför står "no video camera selected".

Kameran funkar fint i photo booth. Jag har version 2.5.0.85 av skype, vilket är aktuell version.

Senast redigerat 2007-04-20 15:56

Skumt. Jag har aldrig gjort någonting i inställningarna, jag bara ringde med skype och när samtalet är uppkopplat trycker jag bara på "video-knappen". Boom, så funkade det.

Jag har samma version av Skype som du.
När jag kollar i inställningarna så är dock min iSight vald och är den enda jag kan välja (naturligtvis).

Jag googlade runt och hamnade på skypes officiella forum. Läste i flera trådar att andra program som använder kameran kan blockera den från skype. I alla fall prövade jag att stänga alla andra program utom skype. Det funkade inte. Då prövade jag med en omstart, och när jag startade skype kunde jag äntligen välja "Built-in iSight". Förhandsvisningen funkar för kameran funkar också.

Så nu verkar det funka. Väntar bara på att någon loggar på så att jag kan testa det också.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-20 17:07

Min fungerar lika dåligt. Hoppas att dom fixar det snart.

Yes!!

1
Bevaka tråden