Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera från Outlook på PC till en Mac med Office 2004

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-04-18 12:23

hej.

jag har idag byt från PC till mac. Skulle föra över mina mail,konton o kontakter och till min förvåning fungerade detta inte....
har idag på pc:n office 2007 och på MAC:en offce 2004.
laddade ner en patch från office hemsida som skulle klara av .PST filer som man får från PC:n men detta fungerade inte utan den sa bara att den filen inte var från MAC.
ringde supporten och om sa att det vara bara till att maila breven mellan PC-MAC:en.

Min fråga.. har bara dåliga erfarenheter av Pyttemjukts support (okunskap m.m)
kan man inte föra över mailen från PC till MAC:en??

Tyvärr har du läst fel för patchen i fråga är för att importer PST från Outlook 2001 för Mac och importerar inte alls från Outlook för Windows.

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/office2004/pstimport.xml&secid=4&ssid=15&flgnosysreq=True

Citat:

Microsoft Entourage 2004 users who want to import PST files from Microsoft Outlook 2001 for Mac

Tyvärr har jag inte nåt klockrent tips men jag gjorde förut så att jag flyttade över alla mail till en IMAP-mapp i Outlook. Sen fanns de tillgängliga när jag la upp det kontot i nya mailprogrammet. Förutsätter såklart att du har tillgång till en PC och ett mailkonto med stöd för IMAP.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-04-20 12:47

ok tack ska kolla det ang IMAP...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-20 13:34

Skall tydligen gå om du även installerar Mozilla mailen på pcn, importerar all outlook mail till den och sen tar de datafilerna och importerar till Outlook på macen...

Eller lägga över till mapp, dvs att du tar alla mail och lägga i en mapp du kallar för inkorgen... och sen importerar de mapparna du får till outlook i macen.

1
Bevaka tråden