Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro & CS 3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-15 18:33

Vilken konfiguration av Mac Pro ger mest för pengarna om man kör Photoshop CS 3?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-15 19:14

Utan att öppna applestore och kolla priserna tippar jag på:
Dual Dualcore 2.6GHz modellen med en rejäl mängd RAM.
Eller low-end-modellen med snabba hårddiskar och en större mängd ram.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-15 19:31
Ursprungligen av Sidde:

Utan att öppna applestore och kolla priserna tippar jag på:
Dual Dualcore 2.6GHz modellen med en rejäl mängd RAM.
Eller low-end-modellen med snabba hårddiskar och en större mängd ram.

Menar du att mer ram gör större nytta än en snabbare processor?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-15 19:33

RAM är guld värt i Photoshop!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-15 19:53
Ursprungligen av mjg:

CS3 funkar utmärkt på min iMac Core Duo 2.0 MHz och 2 GB RAM.

Min MacBook Pro har liknande prestanda (2,16 MHz/2 Gb ram), men känns lite småseg i CS2. Jobbar med stora filer, Eos 1:an genererar 16,7 megapixel.
CS3 känns markant mycket snabbare alltså?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-15 20:14
Ursprungligen av soha:

Min MacBook Pro har liknande prestanda (2,16 MHz/2 Gb ram), men känns lite småseg i CS2. Jobbar med stora filer, Eos 1:an genererar 16,7 megapixel.
CS3 känns markant mycket snabbare alltså?

Eftersom CS2 körs emulerat i OSX så kommer du märka en förbättrning på minst 3 gånger hastigheten i CS3 på samma dator skulle jag tippa. Detta är helt beroende på vad du gör, men något som är emulerat är aldrig lika snabbt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-16 19:39

Tre ggr hastigheten låter ju väldigt bra!
Finns det ngn riktig expert på Photoshop där ute som kan berätta lite mera exakt om vad som gäller?
Exempelvis: Är Mac Pro 8-core overkill? Märker man ngn större skillnad i prestanda mot exempelvis 3,0 eller 2,66GHz? I Photoshop alltså.
Får man avsevärt bättre prestanda med 16Gb RAM istället för 4Gb RAM? Fick uppgift om att Photoshop ändå bara kan tillgodogöra sig max. 4Gb RAM.
Någon kunnig som vet?

Ursprungligen av soha:

Tre ggr hastigheten låter ju väldigt bra!
Finns det ngn riktig expert på Photoshop där ute som kan berätta lite mera exakt om vad som gäller?
Exempelvis: Är Mac Pro 8-core overkill? Märker man ngn större skillnad i prestanda mot exempelvis 3,0 eller 2,66GHz? I Photoshop alltså.
Får man avsevärt bättre prestanda med 16Gb RAM istället för 4Gb RAM? Fick uppgift om att Photoshop ändå bara kan tillgodogöra sig max. 4Gb RAM.
Någon kunnig som vet?

Att välja mellan Dual DualCore 2.66 eller 3.0 och Mac Pro 8-core så anser jag att Mac Pro 8-core är Overkill och de tester som har testad Mac Pro 4-Core Vs 8-Core så var skillnaden mycket små.Tittar man rent ekonomiskt på det hela så är Mac Pro 8-core definitivt ej prisvärd pg av att dagens mjukvara inte är konstruerad för Mac Pro 8-core vilket gör att man betalar för något som man inte använder.
Däremot ser jag Mac Pro 4-Core 3.0 Ghz med snabba diskar och mer ram som det konfiguration som ger mest nytta för valutan. Spara mellan skillnaden mellan Mac Pro 8-core och 4-Core och lägg det pengar på mer minne och Raptor diskar istället
]Vad jag vet så har inte photoshop CS 3 nativ stödd för Mac Pro 8-Core så det blir overkill Köp en Dual DualCore 3.0 Ghz med 4 GB ram och 2 st Raptor diskar så får du mest prestanda för pengarna.

1
Bevaka tråden