Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator & Flashbuggar- Beror på Rosetta?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-13 17:53

Hej, har en vän som jobbar mycket i de två programmen. Han har precis köpt en ny Macintel som ersätter en Powermac. Han har upptäckt en rad småbuggar i båda programmen som bara finns när han kör det på Maccen med intel.

Jag gav honom rådet att köpa uppgraderingen till CS3 av båda programmen. Min fråga är, hur pass säker kan man vara på att dessa buggar försvinner? Ganska troligt va eftersom de bara finns när det körs under Rosetta.

Frågar då jag inte jobbar i något av programmen.

Antar dessutom att CS3 fixar kompabiliteten mellan Illustrator och Flash? Någon som kan bekräfta detta?

En till fråga. Kan man uppgradera en eng CS el CS 2 av ett program till en svensk eller måste man uppgradera till samma språk?

Tillägg: När släpps allt godis. På Applestore står det lite luddigt: April. Någon som vet mer?

Senast redigerat 2007-04-13 18:06
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-14 10:36

Va, ingen som vet?
Jooo, strunta i det fina vädret och häng på 99 istället.

Att ingen svarar beror kanske på att ingen har kunnat köpa CS3 ännu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-14 14:11
Ursprungligen av johan_tanying:

Att ingen svarar beror kanske på att ingen har kunnat köpa CS3 ännu?

Hurru du! Sant men folk mer insatta i de här programmen kanske har hittat recensioner som nämner detta. Sedan var det ju bara 50% av frågorna.

  • Medlem
  • 2007-04-14 17:25

Det skulle vara lättare om du berättade vilka buggarna var. "En rad småbuggar" är inte så uttömmande.

Jag har inga problem i Illustrator, bortsett från att det ibland kraschar när det är i bakgrunden. Det är helt klart en Rosettabugg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-15 08:14
Ursprungligen av stfm:

Det skulle vara lättare om du berättade vilka buggarna var. "En rad småbuggar" är inte så uttömmande.

Du har så rätt. Tyvärr har jag inte mer info just nu. Vi struntar i det, han får köpa uppgraderingen hur som helst. Om inte bara för att få full hastighet. Värt en hel del bara det.
Tack för visat intresse!

Jag börjar vara rädd för att CS3, i alla fall Flash, är en snabb portning för osx. Programmet känns halvdant, laggar fortfarande (mbp c2d 2.33, 2gb ram) och känns inte alls pålitligt. Speciellt när jag jobbar med dynamiska textfält, eller mer än 50 rader AS så känns det som en spark i ryggen och tillbaka till 1998.. så jag får nog tragiskt nog fortsätta att utveckla flashprojekt via bootcamp / paralells..

1
Bevaka tråden