Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar Adobe CS på Macintel? När kommer nya versioner?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-03-22 16:53

Hej!
Hur bra/dåligt tycker ni med MacBooks det funkar att jobba i InDesign, Illustrator och Photoshop?

Och vet någon när dessa program kan tänkas dyka upp i MacBookanpassad version?

Adobe CS2 fungerar bra på min MBP 2MHz med 2Gb RAM, inga buggar eller så. Däremot är programmen lika snabba som på min 2,5 år gamla PB G4 1,25 1Gb RAM... Vilket inte känns så roligt kanske när man lagt en hög med pengar på en ny dator! Vissa menyer upplever jag ibland lite sega på MBP och vissa filter i PS går aningen segt, men att öppna stora filer går betydligt snabbare.

Vad gäller nya versioner får vi nog vänta på ett tag, kolla tråden:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=95188

Om du bara tänkt köra CS2 tycker jag du ska vänta med att uppgradera till en Intel-Mac

Om du har behov av mer anvancerad användning av PS, titta in på denna sida för att läsa om benchmark MBP vs PM G5:
http://snowdog.se/snowdog.se/4AC586F7-76F3-4A29-866C-7B9F8E4946AC.html

Senast redigerat 2006-03-22 22:43
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-08 21:55

Snackat med en polare i USa om att kopa med sig en MBP cd2 hem. Dock plugar jag grafisk design och behover anvanda helst hela Adobe Suiten..

Funkar Cs1 eller kan jag inte anvanda nagon av de nya Adobe programmen, isadanafall ar det ju vardelost !

Svara garna genom Pm om nagon ser detta eftersom jag behover ganska snabba svar. han kommer hem till Sverige den 19/12 och kollar inte sin mail for ofta...

/ Andreas

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-04-10 20:21

Nu har ju CS3 släppts å det funkar kanon på MBP

Nej CS3 har inte släppts det har presenterats. Kommer i slutet av april.

  • Medlem
  • 2007-04-11 08:25

CS fungerar på intelmacar, men det går inte jättefort.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-04-16 01:20

Jo, det startar faktist mycket snabbare än i windows, tar knappt 5 sek för mig. Å i övrigt är det ingen skillnad när man jobbar tycker jag.

1
Bevaka tråden