Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ner gamla avsnitt av en podcast

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man om man har tagit bort ett gammalt avsnitt av en podcast och kommer på att man vill ladda ner det igen? Det försvann helt från iTunes när jag tog bort det och nu kan jag inte ladda ner det igen.

Prova att avbryta din nuvarande prenumeration och sedan starta en ny. Det har fungerat på flera program för min del.

Det gäller inte alla podcastar, BBC låter sina program ligga ute en kortare tid, men det är ju värt att försöka. Filerna du redan laddat ner och inte hunnit slänga finns ju kvar på din dator.

Jag testade det (valde att behålla filerna när jag tog bort podcasten) och fick åter upp listan med alla gamla avsnitt. Men de avsnitten som jag redan har laddat ner dyker inte upp. Hur kan jag få in dem i iTunes igen (om de fortfarande finns kvar på hårddisken)?

Det var en screencast på 700 MB så jag orkade inte ladda ner filmerna igen. Istället letade jag upp filerna på hårddisken och drog dem till iTunes. Då la de sig under movies (där screencastarna normalt inte lägger sig) istället för i podcasten.

Visst är det härligt när saker "Just works"? Det får nog bli en bug-rapport feature-request till Apple på det här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-07 23:42

om man tar upp podcasten i itunes butiken igen kan man välja att ladda ner ett specielt avsnitt igen om man vill.

Ursprungligen av ntity:

om man tar upp podcasten i itunes butiken igen kan man välja att ladda ner ett specielt avsnitt igen om man vill.

Synd bara att det inte fanns något menykommando eller någon som helst knapp som tog mig dit.

1
Bevaka tråden