Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa häfte i word

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-05 17:27

Tjena!

Jag sitter och samlar ihop sånger till ett häfte jag ska göra. Jag har en vanlig skrivare utan några särskilda funktioner. Tanken är att jag ska få ut detta på A4 jag lägger på varandra och sedan viker (varje sida är alltså en A5) och häftar i mitten, så att det finns text på båda sidorna. Då får jag givetvis skriva ut två gånger på samma papper för att få text på båda sidor. Och när det är i hophäftat så ska alltså den första A4:an ha första och sista A5:an, andra A4:an har vidare andra, tredje, näst sista samt näst näst sista A5:an.

Är det någon som vet hur man får till detta med Office X eller något gratisprogram man kan tanka ner?

MVH

Christoffer

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-04-05 22:40

Kan detta vara något för dig?

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28747
Product Description:
A booklet is a staple of pages that is folded in the middle to be used like a book. This means the pages have to be resorted before printing and two pages have to be shrunk onto one. Create Booklet does that for you and as it is a PDF Service you can do it directly from the print panel. Additionally you get the Automator Action that is used in that PDF Service.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-06 00:36

Wow

ja, det verkar faktiskt vara något i stil med vad jag söker efter!! Jag ska ta och pröva det.

Tackar!

1
Bevaka tråden