Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oderland nere?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-02 12:40

Hej!
Har för mig att många här finns på Oderland webbhotell. Sedan i förmiddags får jag ingen kontakt med min e-post, och kan inte heller komma åt oderland.se. Nån som vet om de har ett planerat avbrott som jag missat, eller om det är nåt annat på gång?
Jag har ringt, men de har luchstängt i telefonväxeln.
/Niklas

jag har siter och mail hos oderland och har inte märkt några problem på länge.
/David

Inga problem här heller.... kan ju vara servern du ligger på som har problem iofs..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-02 13:02

Tack för svar!
Jag kommer fortfarande inte åt nåt hos dem, kan inte ens pinga oderland.se, men det verkar ju vara nåt som är fel på vägen dit. Ska testa att ringa och höra om de känner till att det är nåt fuffens på gång.
/N.

har inga issues med dem heller just nu... och deras driftstatussida visar inte heller några problem. Testa pinga deras ip. 213.115.231.72 så ser du om det är något DNS-strul hos dig eller inte.

/M

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-02 16:10

Det verkar funka nu. Det var väl nåt tillfälligt DNS-problem här. Det skumma var att jag kom åt allt annat jag testade, bara oderland-grejerna som inte ville vara med och leka.
Tack för att ni tog er tid!
/Niklas

Det kan också bero på trasig routing mellan dig och webbhotellet. Ett tyvärr inte helt ovanligt fel och som är hopplöst att anmäla till någon.

1
Bevaka tråden