Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K800 problem.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-23 10:42

Jag har lite problem med min K800. När jag har kopplat ihop den med datorn kan jag inte koppla ur den. På telefonen står det att det är ok att dra ur usb-sladden, men jag kan inte ejecta den från datorn. Några program är tydligen igång och jag måste avsluta dessa innan jag kan koppla ur telefonen. Inga program är förstås igång, så problemen ligger väl i Finder.

En annan undran är hur jag drar över musik till telefonen så att de lägger sig i musikmappen, som det är nu lägger de sig som separata filer, skall jag och kan jag använda se:s Disc2phone eller?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-03-23 11:37

Om jag parar med BT så har jag inga problem med att koppla ifrån. Jag kan också enkelt överföra filer med Send File/Browser Device. Bara som ett alternativ alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-31 16:01

Jag får samma fel om jag har den kopplad med USB-kabeln. Finder gör förmodligen något med disken.

Jag använder iTuneMyWalkman för att få över musik till telefonen. Funkar bra och enkelt. Du kan välja vilka spellistor du vill ta över till telefonen. Köpte till ett par Walkman/Handsfree hörlurar som har bra kvalitet.

Janne

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-01 12:05

OK, jag har provat med telefonen i USB-läge. Den fungerar precis som vilket annat USB-minne/digitalkamera. Jag gör eject och det märker telefonen som då säger att jag kan dra ur USB-sladden ur datorn. Då startar telefonen om igen tillbaka till telefon-läget.

Nu kör jag visserligen inte k800 utan en w610 och där dyker telefonminnet samt minneskortet upp i usb-läget. Inga problem att ejecta minneskortet och telefonen säger då att man kan koppla ur usb-kabeln, men telefonminnet ligger fortfarande kvar. Har skickat nån enstaka låt över BT men tyckte det tog en väldans tid.

1
Bevaka tråden