Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook: sned skärm, vad göra?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-25 04:02

Lämnade in min macbook eftersom skärmen var sned direkt från apple. Inte mycket, men tillräckligt för att jag skulle störas.
När jag fick ut den, var den fortfarande skev, fast på ett annat sätt. Teknikern erkände att den inte hade blivit helt bra, men att han inte kunde fixa det heller.
Kontaktade apple som säger att jag måste ha lämnat in datorn för detta fel tre gånger innan de tänker göra något åt det.

Just nu vet jag inte riktigt ut eller in, teknikern vill ju inte ge sig på problemet ytterligare en gång när han inte kan göra med än vad han har gjort och apple vill ju tydligen inte ge mig nya gångjärn till datorn endast, utan utvägen verkar vara att få tre reparationer och få en helt ny maskin, något som jag inte anser nödvändigt, räcker gott med en rak skärm.

Tips på vad jag kan göra? Någon som varit i en liknande situation?

Kan du inte förklara läget för rep. att du måste lämna in den tre ggr, antigen får han väl "försöka" o misslyckas två gånger till eller så kanske han har en större genomslagskraft om han hör av sig till Apple och förklarar vad som är fel.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-03-25 12:47

Du gör upp med teknikern ni kan säkert komma överens om att den har vart 3 gånger på reparation.
Allt behöver inte ske fysiskt när man har med byråkrater att göra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-25 13:34

Jag hoppas det går att lösa på sådant sätt, funderade på det själv. Får helt enkelt bestämma tid med honom och förklara läget och hoppas att han är medgörlig.

1
Bevaka tråden