Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

förhandsvisa .EPS filer och .MPEG?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-20 08:09

...en en massa .EPS filer som jag måste kolla igenom och sortera. Problemet är bara att jag inte orkar öppna varje i photoshop, illustrator eller konvertera om till .pdf i förhandsvisning. Vi pratar om ca. 400 st. Det skulle ta mig en vecka typ...

Ordentligt störigt så kan inte(?) OSX förhandsvisa filerna direkt i mappen utan man måste ha utomstående program till det. Likadant är det med video filer(?). jag får åtminstone inte upp något trots att visningsläge för symboler är på.

Kan man lösa detta i OSX på nåt sätt eller finns det något trevligt tilläggsprogram för riktig förhandsvisning?

Ladda ner iViewMedia Pro. Den rullar väl i 30 dagar som demo tror jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-20 13:47
Ursprungligen av Anders Täpp:

Ladda ner iViewMedia Pro. Den rullar väl i 30 dagar som demo tror jag.

tack! ...ska kolla

  • Medlem
  • 2007-03-20 10:53

Eps-filer tror jag inte något operativsystem kan förhandsvisa, och på videofiler tycker jag inte att en tumnagel på första rutan säger så mycket för det mesta.

Iview är superbra för all media. Även typsnitt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-20 13:50
Ursprungligen av stfm:

videofiler tycker jag inte att en tumnagel på första rutan säger så mycket för det mesta.

nja, har man ett par hundra filer är det rätt smidigt att kunna ha en bild på dem, och slippa memorera efter .0045.mpeg, .0243.mpeg osv. ...som man direkt kan i windows (...)

Graphic Converter (www.lemkesoft.com) gör en förhandsbild till filmer med _fyra_ pyttesmå bildrutor. Även wmv - bara den kan spelas upp av QuickTime.

GC gör också en "sorts" förhandsbild av eps. Laddade ner en epsbild från bamse.net och fick upp en silhuett efter urklippsbanan som förhandsbild.

Får även förhandsbilder av pdf, FreeHand11 (MX) etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-20 21:37

tack för tipset! ...låter sjukt bra. ska lätt kolla

1
Bevaka tråden