Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ge mackänsla till Mercury Messenger?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-03-19 19:50

Hej! Jag har nyss fått tips av en kompis att använda Mercury Messenger eftersom där fungerar iSight till MSN-kontakter. So far so good, men det är så extremt fult och jag vill att det ska ge lite mer Mac-feeling.
Har prövat att ladda hem skins eller views som det heter på den sidan men fårstår inte hur jag ska använda dem.

Någon som har något som ser ännu mer "MACigare" ut än de som finns på Mercurys hemsida?

Hur använder man den hemladdade zip-filen med temat?

Tack så mycket på förhand.

Använd aMSN istället

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-03-19 20:36

Det går segare och är inte hellre så snyggt. I och med att det går lite långsammare och segare känns det inte så stabilt. Hur gör jag i sånna fall för att få det snyggt och snabbt?

Ursprungligen av Banken:

Det går segare och är inte hellre så snyggt. I och med att det går lite långsammare och segare känns det inte så stabilt. Hur gör jag i sånna fall för att få det snyggt och snabbt?

Det finns en massa teman till programet. Skälet till att du bör använda aMSN framför Mercury är att videochatfunktionen i aMSN är mycket bättre.

Ska du inte videochatta så finns det bara ett chatprogram, Adium X. www.adiumx.com

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-03-19 22:06

Tyvärr suger filöverförningen på alla Mac MSN kienten då dom inte går raka spåret.
aMSN funkar lite snabbare men tyvärr är adium ännu sämre på det här allfall. Filen liksom portioneras ut och går i modem fart.
Annars är interfacet bättre i adium men funktionerna bättre i aMSN.
Tycker jag allfall.

Ursprungligen av Tjarven:

Tyvärr suger filöverförningen på alla Mac MSN kienten då dom inte går raka spåret.
aMSN funkar lite snabbare men tyvärr är adium ännu sämre på det här allfall. Filen liksom portioneras ut och går i modem fart.
Annars är interfacet bättre i adium men funktionerna bättre i aMSN.
Tycker jag allfall.

Om du öppnar rätt portar i förmodad router så går filöverföringen grymt snabbt med aMSN. Ska filöverföringen gå fort på Windows så gäller samma sak.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-03-19 23:36
Ursprungligen av hansfilipelo:

Om du öppnar rätt portar i förmodad router så går filöverföringen grymt snabbt med aMSN. Ska filöverföringen gå fort på Windows så gäller samma sak.

Har inget med det att göra. Filöverföringen går väl peer to peer i win egna msn.
Aldrig vart problem med windows egna klienter med hastigheterna för mig utan maxar varje gång.
Nu tillåter väl inte Ms andra klienter att nyttja detta eller nått.
6kb/s kommer jag upp i max med porten öppen som stängd avsett klient.
Samma gäller kompisen som kör Suse och aMSN.

Ursprungligen av Banken:

Hej! Jag har nyss fått tips av en kompis att använda Mercury Messenger eftersom där fungerar iSight till MSN-kontakter. So far so good, men det är så extremt fult och jag vill att det ska ge lite mer Mac-feeling.
Har prövat att ladda hem skins eller views som det heter på den sidan men fårstår inte hur jag ska använda dem.

Du går in på "Options" i meny och väljer "Global settings".
Här finns det något som heter "Java looks", och det innebär hur det grafiska gränssnittet kommunicerar - alltså knappar och symboler och rutor. Förvald är "Metal" som gör att det hela ser ut som Windows XP, men ändra till "Mac OS X" så blir menyer och knappar direkt mer Maciga. Du kan prova olika inställningar genom att klicka på de olika alternativen och sedan klicka på "Apply" för att se dem "in action" så att säga.

För att ytterligare utöka det hela så finns det de som heter "substance themes" och "substance skins". Dessa innehåller färgscheman - bakgrunder, förgrunder, typsnitt... här kan du välja det som känns bäst för dig.

Du kan också styra hur kontakter listas i kontaktlistan, och vilka symboler som används för att markera online, away, upptagen etc. Det går t o m att efterlikna iChat genom inställningar för själva meddelandefönstret.

Flexibiliteten och inställningsmöjligheterna är helt klart stora.

Visst är Mercury fult som stryk i utgångsläget, men det går att ställa in så det iaf känns ok för ögat.

Hälsar
R

1
Bevaka tråden