Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maila via Tele2 som ISP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-03-09 21:06

Jag skickar vanligen mina mail via smtp1.telia.com. Men nu har jag tagit med datorn till min tjej som kör med Tele2 istället för Telia som ISP och nu vägrar mailen att gå iväg Ska man köra med någon annan smtp-server när man kör Tele2 ADSL 8 megabit? Eller har Telia totalhaveri just nu?

Hjälp please

Prova med smtp.tele2.se och/eller smtpserver.swip.net och se om det funkar bättre.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-03-10 12:09
Ursprungligen av Christofer:

Prova med smtp.tele2.se och/eller smtpserver.swip.net och se om det funkar bättre.

Jag provade smtp.tele2.se igår men enligt deras hemsida kräver den autentisiering, några sådana uppgifter jar jag tyvärr inte. Hur det ligger till med smtpserver.swip.net vet jag dock inte. Glömde strömadaptern hemma dessutom så nu är datorn stendöd. Inte min helg den här helgen. Behöver jag tillägga att tjejen dessutom ligger sjuk med feber.

Det var en parantes. Hmm har internetleverantörerna gått lite förlångt i sina försök att stoppa spammandet. Ska det vara så här krångligt att flytta runt på sin bärbara? Ja, det är min första bärbara maskin och förut hade hon glocalnet här och då var jag tvungen att använda deras smtp med autentisiering. Nu har hon bytt till Tele2 och då blev det tvärstopp med mitt mailande.

Ett annat tips om man har ett gmail konto är att konfigurera sin mailklient att skicka mailet via gmail. Då går det för det mesta att skicka eftersom mailen då skickas på en annan port än normalt.

1
Bevaka tråden