Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes hänger sig och går ej att tvångsavsluta

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag levt tillsammans med ett trasigt iTunes allt för länge. Pogrammet håller på att driva mig och min iPod till vansinne. Sålänge man använder programmet utan ipoden funkar det bra, (förutom att nya versionen är otroligt ful).
Vidare till problemet - Varje gång jag ska föra över mer en 1 låt hänger sig iTunes, varje gång jag ska spela upp en låt från iPoden genom iTunes, hänger sig iTunes.
Ok, tänker man, tvångsavluta, men nej, det går inte, programmet är fortfarande öppet. Aha tänker man, starta om datan. Går inte heller, för att datan inte kan avsluta iTunes.
Det hela slutar i att jag håller in strömbrytarknappen och får min kära data att må dåligt och antagligen skada den mer och mer för varje gång det händer. Både jag och min dator "The best mac in the world" vädjar till experterna här på 99mac!

Hjälp oss!

Ingen som kan hjälpa?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-05 19:23

Installera om iTunes kanske?

Släng filerna "Itunes Library" och "Itunes Music library" i användare/Music/Itunes så Itunes börjar om. Sätt sedan Itunes till att kolla upp all alla filer igen.

Kan ju vara fel på iTunesinstallationen du har men det är ju även möjligt att det är fel på iPoden. Hade liknande problem när brorsans iPod inte var på humör. Testa att återställa iPoden i programvaran för iPod.

Eller också kan du börja med att köra Skiv vrktyget och se om den kan fixa några problem på Ipoden.

ok, tack, jag ska försöka

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-07 21:00

Hur har du iPoden kopplat til datorn?
Via FireWire?
USB direkt på datorn?
USB via USB hub?

Om du har kopplat den till datorn via en USB hub, så bör nog börja med att koppla den direkt till datorn. Har haft samma problem själv när jag har kopplat ipoden via en hub.
Funkar klockrent om jag kopplar podden direkt till datorn.

1
Bevaka tråden