Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multifunktionsskrivare, vilken?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal scanner som skall bytas ut, sen har jag en gammal skrivare som också den är rätt gammal och seg. Tänkte byta ut dom båda mot en kombinerad skrivare / scanner, men vilken skall man välja?

Har en del datorer hemma så jag vill kunna koppla den till nätverket. Har inte den nya Airpore extreme så jag kan inte koppla in usb där. Så Ethernet hade varit att föredra, eller om den är trådlös och funkar med mitt befintliga 802.11g nätverk.

Att man kan skriva ut till nätverksskrivare är ju inte så lurigt, men kan alla scanna med den också? Behöver man någon särskilld scanner-programvara då? Jag har ju både PC och MAC som skall kunna scanna...

Och till sist finns det någon modell som rekomenderas? Den skall bara användas i hemmiljö så jag behöver verkligen inget överdrivet, mina enda karav är at den kan skriva ut och scanna med godtagbar kvalitet.

tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-25 10:05
Ursprungligen av supergnu:

Och till sist finns det någon modell som rekomenderas? Den skall bara användas i hemmiljö så jag behöver verkligen inget överdrivet, mina enda karav är at den kan skriva ut och scanna med godtagbar kvalitet.

Kolla det senaste numret av MacWorld USA. Där fanns en genomgång av multifunktionsskrivare (både bläck & laser).

Köpte en Brother DCP-315CN för en tusenlapp för några månader sedan. Funkar alldeles utmärkt. Minst lika bra utskrifter som den ca 3 år gamla canonskrivare (som då kostade ca 2000) den ersatte. Scannar också bra. Kan inte se någon skillnad gentemot den mångdubbelt dyra epsonscannern vi har.
Funkar bra både med min Mac och frugans PC. Går dessutom rätt tyst.
315CN har usb och nätverksanslutning. Brother har en mängd modeller som är väldigt snarlika, även sådana med trådlöst nätverk.
OBS! Vi gör aldrig några fotoutskrifter på fotopapper, så hur bra den är på sånt vet jag inte.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-02-28 09:33

Har en HP C6180 som har fungerat oklanderligt i ett par månader. Förutom en natt då den fick för sig att köra rengöring kl 4 på morgonen, har dock aldrig hänt igen.

Den har ethernet, wlan, minneskortsläsare, scanner, skrivare, kopiator. Bra med program till osx också.

Senast redigerat 2007-02-28 11:10
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-28 09:38

Har en canon 3300 photo, skanner, kopiator, printer, trådlös funkar ypperlilgt

/Tangen

tittade lite på en brother skrivare, men den var hemskt "plastig". Locket på scannern kändes som det skulle gå av när som helst.

Gillar ju HP så det blir nog en sån, men dom är ju inte så billiga + att deras färgpatroner är dyra som tusan ( så är det på min deskjet 970cxi i alla fall)

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-03-02 20:39

Min Epson Stylus CX6600 har förnöjt mig i två år. Den har skött sig klockrent i alla sina funktioner.

(ser nu att du önskar nätverksskrivare - CX6600 är INTE det - men Epson verkar enligt min ynka erfarenhet vara ett bra märke)

Senast redigerat 2007-03-02 22:33
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-03-03 21:24

Jag har en HP All-in-one 3052 som jag är supernöjd med.

Det är en monokrom laserskrivare med skrivare, kopiering och scanner i ett.
Den kan kopplas både till nätverk och USB.

Drivrutinerna är universal binary, så den stöds bra i både ppc & intel. Den
har fungerat klanderfritt i snart ett år nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-03 21:51

Jag har en HP 5180 All in one både på kontoret och hemma, den är fan helt super. Sjukt billigt bläck om man köper paketet med alla toners, kostade senast 350:- då får man alla 6 patronerna och 150st små 10x15 fotopapper..

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2007-03-03 22:12

Brother MFC-serien brukar funka riktigt bra och billiga toner till skillnad mot små HP. En nackdel som MFC 8840D har är att den är lite långsam på postscript men i övrigt trevlig trots lite plastig.

1
Bevaka tråden