Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Otroligt varm laddare, hur är era till macbook?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt laddaren till min macbook blir riktigt varmt. Nu pratar jag riktigt varmt, sambon min tyckte jag skulle gå ner på apple och höra. För det är ovanligt varmt, jag har reagerat många gånger på det. Bör jag gå ner och byta laddare eller?

Hur är era laddare till macbook? Bör jag vara orolig för att jag förstör datorn om laddaren blir för varmt.

[EDIT] Ändra till rätt ord

Senast redigerat 2007-02-28 18:55

hehe nu är min flicka tröt. hon mennar Laddare i ställe för Batteri

Min laddare är inte alls varm. Den har varit kopplad till min MacBook i flera dagar i sträck och den är snarare sval. Inte alls som undersidan av datorn till exempel.

Ursprungligen av johan_fbg:

Min laddare är inte alls varm. Den har varit kopplad till min MacBook i flera dagar i sträck och den är snarare sval. Inte alls som undersidan av datorn till exempel.

Okej. Då ska den här verkligen in, för man kan lägga ett ägg på den och steka det just nu.
Vi köpte den här för några veckor sedan, och jag har inte märkt det förens idag.

Min kan bli varm, men inte alls så att man bränner sig.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-02-28 01:23

Min är varm, det är den, men man bränner sig inte på den.

Bra, de här förtydlar bara att vi måste lämna in den för nått galet är det.
Eller iofs, har man ingen spis så kan man alle fall steka ägg

Laddaren blir varmare ju mer ström datorn förbrukar. Allra varmast är den vid hög belastning när den samtidigt laddar batteriet, då ligger den nära maxbelastningen. Det är alltså normalt att den är riktigt varm i såna lägen. Men om den är konstant stekhet är något fel, då kommer den inte hålla särskilt länge heller. För datorns del är det ingen större fara.

Har bytt titel på tråden, så att den blir lättare att hitta för eventuella andra med samma problem.

/mod

Okey, då kanske man ska åka in med den idag. Jag kan ha datorn på bara utan att göra något med den under laddningen kanske skriva i word och den blir lika knall het då.

Samuel K: Okey, tack Alltid bra att fler hittar den.

Nu har vi varit in med den och fått en ny, blir det lika med denna så skall hela datorn in. Får hoppas att det inte blir så, för jag är så beroende av datorn i skolan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-02-28 20:36

Nu har jag ju en ibook o inte macbook, men laddaren kan bli stekhet.

Ursprungligen av Json_81:

Nu har jag ju en ibook o inte macbook, men laddaren kan bli stekhet.

Jo, men apple här i stan tyckte ändå att vi skulle byta ut. Tur i oturen att man inte har barn som hade kunnat bränt sig. Så vi får se om det blir bättre. Redan nu har vi märkt att den inte blir lika varm som den tidigare.

Hoppas att den håller sig under stektemperatur! Om jag skulle behöva lämna in min MacBook skulle jag må dåligt varje minut...

Ursprungligen av johan_fbg:

Hoppas att den håller sig under stektemperatur! Om jag skulle behöva lämna in min MacBook skulle jag må dåligt varje minut...

Förstår precis vad du menar. Riktigt fina datorer.

1
Bevaka tråden