Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styra musiken på AppleTV från datorn.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-02-23 10:49

Jag vill kunna sitta vid datorn och välja vilken låt som skall spelas upp på TV/stereon. Är detta möjligt med hjälp av AppleTV? Eller går det bara att sitta vid TVn och välja?

Vet ni om det finns någon annan "grunka" som löser detta? Jag vet att det finns streaming devices, men ingen av dessa kan man sitta vid TVn och styra. Jag vill alltså kunna välja musik både från TV soffan och från dator stolen.

/Daniel

Ursprungligen av epkdakn:

Jag vill kunna sitta vid datorn och välja vilken låt som skall spelas upp på TV/stereon. Är detta möjligt med hjälp av AppleTV? Eller går det bara att sitta vid TVn och välja?

Vet ni om det finns någon annan "grunka" som löser detta? Jag vet att det finns streaming devices, men ingen av dessa kan man sitta vid TVn och styra. Jag vill alltså kunna välja musik både från TV soffan och från dator stolen.

/Daniel

enda lösnignen som jag ser det är att koppla en Mac mini till din tv ... den kan du sedan både streama / styra från tv soffan elelr från din andra dator ...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-02-27 14:05

Airport Express styr iTunes åt ena hållet. Har du spanat in den? O:-)

Ursprungligen av Liffe:

Airport Express styr iTunes åt ena hållet. Har du spanat in den? O:-)

du tar bara med datorn till soffan när du nu känner för det.
då kan man styra ljudet från soffan också. enkelt.

annars föreslår jag att du ställer frågan på nytt när produkten finns på marknaden så att vi kan testa det åt dig... sakta i backen. leveransen blev just framflyttat till i slutet av mars.

Ursprungligen av Tussen69:

enda lösnignen som jag ser det är att koppla en Mac mini till din tv ... den kan du sedan både streama / styra från tv soffan elelr från din andra dator ...

Kan man koppla en Mac mini till en HDTV? I sådant fall verkar ju det vara en betydligt bättre lösning en AppleTV som jag för tillfället är extremt missnöjd över. Jag ser egentligen inget som helst användningsområde för den då jag kan visa bilder på TV:n från min iPod, och film från iTunes går ju inte att köpa utanför USA. Så vad ska man då ha den till när man inte heller verkar kunna styra musiken från iTunes vi AppleTV?

Ursprungligen av JohnnyEagle:

Kan man koppla en Mac mini till en HDTV? I sådant fall verkar ju det vara en betydligt bättre lösning en AppleTV som jag för tillfället är extremt missnöjd över. Jag ser egentligen inget som helst användningsområde för den då jag kan visa bilder på TV:n från min iPod, och film från iTunes går ju inte att köpa utanför USA. Så vad ska man då ha den till när man inte heller verkar kunna styra musiken från iTunes vi AppleTV?

Jo du kan koppla en mini till tv:n via DVI. Jag tror att Apple TV kommer visa sig vara ett bra koncept, men det vill till att vi får tillgång till mer media att välja på och möjlighet att ta in tv-signal också. Annars blir Apple TV ingen storsäljare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-30 09:27

Jag hoppar på den här tråden nu när AppleTV funnits ute ett tag. Jag vill precis som epkdakn kunna sitta vid datorn och styra vilken musik som ska spelas på stereon. Funkar detta på AppleTV? Eller måste jag köpa en Airport Express för att styra musiken från iTunes och sen en AppleTV eller annan pryl för att se mina filmer?

Ursprungligen av coach:

Jag hoppar på den här tråden nu när AppleTV funnits ute ett tag. Jag vill precis som epkdakn kunna sitta vid datorn och styra vilken musik som ska spelas på stereon. Funkar detta på AppleTV? Eller måste jag köpa en Airport Express för att styra musiken från iTunes och sen en AppleTV eller annan pryl för att se mina filmer?

Enklaste är att köpa Aiport Express . tänk bara på att när ljudet "streamar" till stereon så är det en ca 5 sekunders delay på ljudet med Airport Express . så det fungerar inte bra med Video som du nog förstår .

Vill du det göra det svårt för dig och använda Apple TV till samma önskemål KAN du göra följande .

1 . Hacka din Apple TV och installera ATV Loader
2. Via ATV Loader installera pluginet streamer
3. Sätt up en lokal radio server på din dator.
4. i Apple TV i plugiinet streamer välj din lokala dator som källa att streama från.
5. klart ...

använd dig av
http://www.rogueamoeba.com/nicecast/

och
http://alanquatermain.net/atvloader/

sorry felpost

Senast redigerat 2007-02-27 16:46

Det är väl egentligen ett grundläggande problem att man inte kan kombinera ett "push"-strömning från en källa med en "pull"-strömning från en annan eller samma källa till samma utenhet.
Vilken process bestämmer vad som skall höras?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-01 20:37

Det här tycker jag är en brist i AppleTV.

Jag skulle gärna se att den fungerade som en Airtunes-enhet. Det skulle väl inte vara svårare än att den lyssnade på AirTunes (externa datorer) så länge den var i menyläge. Om någon tog fram fjärrkontrollen och bad AppleTV spela något annat så tonar Airtunes ut och AppleTV tar över. Enkelt!

När jag ändå håller på tycker jag att Apple borde inkludera en AirTunes-server i vanliga Mac OS X. Om man startar den kan andra datorer spela på datorns högtalare. Perfekt för dem som har en MacMini som TV/Stereo-dator.

Betyder denna tråden att Apple TV *inte* fungerar som en Airport Express också? Dvs den dyker inte upp i högtalarmenyn i iTune?

Synd, känns ju som det hade varit en fis att lösa.

Jag är själv intresserad av detta men det enda jag funnit är Coverbuddy

www.coverbuddy.com

Med detta program kan man styra Airtunes från sin bärbara. Man kan även hoppas att detta kan tänkas komma till iPhone.

1
Bevaka tråden