Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail & gmail gått i konken eller ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just nu grymma problem att BÅDE komma åt Hotmail och Google Mail

1) Provat med 3 olika browsers (Saf/FF/Omniweb) att nå hotmail.
2) Oftast får jag timeout
3) Försöker i min frustration över MS sopiga Service

(Sitter och biter mig i tungan för att INTE nämna något om Redmond och höjhöjdsbombning med Napalm) regga mig på gmail.

4) Fyller i formuläret för att signa upp för gmail
5) får en TOM sida eller ingenting eller timeout....

Nån mer som har liknande problem ? Eller är min dator bongo?
Kan nämna att alla andra sajter funkar som ett spjut (ex tradera, Ebay, 99.se, Netonnet, Aftonbladet, min egen hemskesida osv)... inget lagg/seghet/fel alls...

Nåt fel på dator/lina verkar det ju iaf va för jag kommr åt både hotmail och gmail utan problem.

Nåra bra idéer om VAD?

Ger upp och fixar en egen domän som forwardar min mail...

www.one.com , 12 spänn i månan. Tack och adjöss alla jättebolag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-25 08:54
Ursprungligen av Goflorp:

Ger upp och fixar en egen domän som forwardar min mail...

www.one.com , 12 spänn i månan. Tack och adjöss alla jättebolag.

Inte för att jag har något egenintresse av att försvara gratistjänster, men dels är de ju gratis och du får vad du betalar för. Vidare antar jag att det var ett av de tillfällen då någon av paketvägarna från dig till andra sidan pölen inte funkade som det ska - om du hade velat fått ett svar på VARFÖR skulle det ha varit bra med några traceroutar från olika geografiska platser varav din givetvis skulle ha varit en av dem. Jag brukar kalla det internetoväder, ibland är vissa vägar från en plats till en annan svårfarbara medans andra resenärer som tar andra vägar kommer fram fint. I ditt fall så jämförde du med platser som dessutom var i Europa (Tradera osv) medans jag misstänker att H & G i första hand hostar på andra sidan Atlanten vilket tyder på att din valda väg var svårfarbar. Någon dag kommer one.com att fungera utmärkt för någon annan medans du svär ve och förbannelse samtidigt som en annan person når fram.

Jämförelsen med webbläsaren var för övrigt kanske inte relevant i just detta fall, paketen tar samma väg från din dator oavsett browser - men det är givetvis bra att kolla om en sida funkar i en läsare eller inte.

1
Bevaka tråden