Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skäligt pris på en Power Mac G4, 867 Mhz (MDD)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Undrar om någon kan hjälpa mig med ett skäligt pris på en mycket använd men fullt fungerande Power Mac G4, 867 Mhz (MDD) med 1,25 GB internminne och 200 GB hårddisk? Tack!

Mats H.

En krona per MHz och sedan plus och minus beroende på extra utrustning. Så 2x867 kr plus lite extra för RAM och HD säg 2000 till 2500. Grafik kort och optisk drive är ju inte angiven. Som backupserver eller filsever är den utmärkt. Stöd för stora diskar och plats för minst 4 stycken

Som arbetstation så får man jämföra med en dual core minimac för 6000 kr. En snart 4 år gammal och betydligt långsammare dator måste kosta betydligt mindre än en ny.

Många spel är endast G5/Intel och det står inte på länge på fören vissa applikationer är bara Intel. Dom beiga G3orna blev strandsatta vid 10.2 frågan är hur länge Apple vill stödja blåvita G3 och AGP datorer?

Min Powermac 7200/90 som på sin tid kostade närmare 20 000 är nu inte ens värd en hundralapp. Avgrunden för den datorn var dels OSX dels tungre webbsidor. Din MDD är inte där men avgrunden närmar sig....

Jo, runt 2000-2500 är nog vad du ska försöka få för den.

  • Medlem
  • 2007-02-23 17:12

Jag tycker att du ska försöka få iaf 3000 för den. Går det så går det. Skriv att pris kan diskuteras eller bvsa.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-26 10:55

Jag betalade precis 3ooo för en MDD 2x867mhz med 512mb RAM och 50gb HDD ... och ändå fick jag slåss om den på tradera...!

Dubbelproppar är betydligt kraftfullare och därmed mer användbara och värdefulla än idag. T.o.m. maskiner i häradet 2x500 MHz är värda en peng.

1
Bevaka tråden