Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Data recover

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-16 16:42

Hej!

Efter felsökning av min dator har jag nu kommit fram till att hårddisken är paj och att CHKDSK inte kan reparera de trasiga sektorerna. Givetvis var det alltför länge sedan jag tog back-up (början av decmeber) och givetvis har jag ett antal färdiga låtar i Cubase som jag inte har back-up på. Det finns ju ett antal olika Data recover / disk doctor program men vilket rekommenderar ni för att kunna rädda undan lite filer? Jag är i desperat behov av hjälp så alla synpunkter emottages tacksamt!

  • Medlem
  • 2007-02-17 16:48

Jag anvande Active File Recivery fran http://www.file-recovery.net/ nar mitt NTFS filsystem vart korrupt. Fungerade bra, den letar efter allt som kan vara en fil i natt raw mode som inte beror pa filsystemet. Tyvar kan den inte aterskapa katalogstrukturer eller katalognamn. Allt som lag i en katalog ligger i en katalog (!) efterat, men med ett nytt namn. Lite mekigt, har ingen aning om andra program ar battre.

  • Medlem
  • 2007-02-18 00:29

Själv köpte jag r-studio för många år sedan. Den gör samma sak: scannar en hårddisk via raw mode. Den räddar även över partitionsgränser om man lyckats söla bort dem. Har fungerat de få gånger jag haft användning för den. Kan även läsa ext2/ext3 som används av Linux vilket ju var en bonus för mig som även kör det.

  • Medlem
  • 2007-02-18 12:03

OK, tack för tipsen, suveränt! Ska testa och återkommer för att berätta hur det gick.

1
Bevaka tråden