Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Security Update 2007-002 släppt!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Security Update 2007-002 rekommenderas för alla användare och förbättrar säkerheten i följande komponenter:

CoreServices
iChat
UserNotificationCenter

Du hittar mer information om den här uppdateringen på adressen: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61798-sv.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-02-16 01:25

Jag hittade följande i min uppdateringstjänst:
Security Update 2007-002
Java for Mac OS X 10.4, Release 5
Sommartidsuppdatering

Även uppdateringar för WebObjects och FCP.

Vad är FCP?

Ursprungligen av jensjakob.se:

Vad är FCP?

Final Cut Pro
Ett program för videoredigering.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-02-19 08:37

Efter sommartidsuppdatering, java- och säkerhetsuppdatering har min dator börjat bete sig konstigt. Dock är jag inte helt säker på om uppdateringarna är orsaken eller något annat.
Efter att jag startade om datorn varnade den för att datorns klocka var satt på en tid "innan x/x 2001", dvs 1 jan 1970... Jag har i datorns inställningar att den ska hämta tid och datum från Apple, men det verkar inte vilja fastna. Jag startade om datorn igår också, men får samma meddelande när den öppnas.

Jag har en iBook G4 som nu börjar bli två år, batteriet har dock precis totaldött (datorn känner inte ens av att det finns ett batteri i, så dåligt är det). Kan det ha något att göra med att klockan mår dåligt? Eller är det nån av uppdateringarna som gör det?

Hur ska jag åtgärda?

Edit: Dessutom har det börjat ta nån minut från att den vaknar från vila till att den vill erkänna att det finns ett tangentbord och musplatta...dessa problem båda två efter uppdateringen.

Senast redigerat 2007-02-19 19:30
  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-13 09:32

Nån som har haft problem med denna uppdatering? Min polares MacBook fick stora problem med Airport-kortet.

1
Bevaka tråden