Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icke UB AU plugin i UB-miljö.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att få att fungera på något vis?
Har en AU-plugin som jag gärna skulle vilja få att fungera i Logic express 7 som ju är UB.
Finns det någon adapter av något slag etc?

På Coreaudio-listan var det någon som pratade om att skriva en UB-värd i AU-form för PPC-pluggar, men det är bara på det teoretiska stadiet än så länge.

Enda alternativet jag kommer på är att hosta pluggen i ett annat program (tex AU Host som följer med utvecklingsverktygen) och sen skicka midi via IAC. Om det är en effekt så får man nog trassla med AUNetsend/receive eller JACK för att skicka ljud till och från Logic.

  • Medlem
  • 2007-02-16 18:38

Man kan väl även försöka köra Logic genom rosetta...då tappar man ju dock rätt mycket prestanda om det funkar över huvudtaget. Annars är det väl rätt kört än så länge.

Det handlar om ett instrument, m-tron så det går fint att krångla till det då man spelar in det som audio mer eller mindre på en gång och kan glömma det sen. Tack för tipsen!

fm: IAC?

  • Medlem
  • 2007-02-16 19:36

Enligt Gmedia är en UB-version av M-tron inte långt borta. Men jag förstår att du är otålig...

Ursprungligen av www.gmediamusic.com:

News 12.2.07
UB Update
We're counting down to the release of the Universal Binary updates and just have a couple more bugs to iron out before we go live. In accordance with the most popular user-feedback, we've incorporated a couple of changes to some of the instruments too.

The first instruments to see light of day will be the impOSCar, M-Tron and Oddity with the Minimonsta:Melohman to follow soon after.

Thanks for your patience - not long to wait now.

1
Bevaka tråden