Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord på Macbook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Går det att byta ut tangentknapparna på en macbook?

En kompis vill sälja mig sin macbook pro som han köpte i usa men jag vill ha ett svenskt tangentbord.

Går det?

mvh

Eric

Läste nånstans att det kostar runt 1000:-, vet inte om det stämmer. Ring till nåt macservice ställe de vet nog. Annars får du väl köpa ett trådlöst tangentbord fast då blir den datorn plötsligt mindre portabel.

Det finns företag som säljer klisterlappar man kan sätta på tangenterna. Massa snygga typsnitt att välja på också.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-18 10:23

Jag har hört att det kostar 1000 kr i arbets kostnad och sedan + vad topcaset kostar. Jag har mailat och frågat på Kullander & Kullander och Macsupport två gånger till vardera och ingen har svarat på frågan. Kanske vill de inte göra det???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-18 13:28

Svenskt tangentbord finns som reservdel. Vilken Mac-åf som helst borde kunna fixa det.

1. vilka företag säljer klisterlappar ?
2. vad kostar reservdelen ?

En annan fråga är HUR man byter tangentbord på en macbook pro. Det var ju väldigt enkelt på gamla powerbook g4. Men hur gör man på Macbooken? Måste man lämna in den?

1
Bevaka tråden