Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ITunes på Imac G3 400

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min dotter fick en ipod nano i julklapp som hon synkar mot min powerbook. Nu har jag fixat en gammal imac G3 400 till henne men den klarar inte av senaste itunes som ipoden verkar kräva. Kan man komma runt det på något sätt? Eller är det bara att konstatera att imacen är för gammal.

iMacen i sig klarar av senaste iTunes. Min syster använder en iPod Nano ihop med iTunes 7 på en iMac G3 400. Se bara till att datorn kör OS X Panther 10.3.9 eller senare.

Men det finns alternativ till iTunes. Jag har provat YamiPod lite och tycker att det fungerar ganska smidigt.

Jag kan bara instämmer. Jag ha en iMac G3 400 med installerad 10.3.9. Det dungerar utmärkt med et senaste iTunes. Däremot installerade jag i min dator 512 Mb Ram för att får bättre flöde. Kan vara värd något kanske att utöka minnen.

Tack för råden. Ska fixa 10.3.9 samt utökaminnet med 256mb till sammanlagt 512. Vilken lycka att få ha sin kära pb för sig själv igen:D

1
Bevaka tråden