Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Engelska på Microsoft Word 2004. Blir galen!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej hej

sitter och skriver en uppsats på engelska, jag pluggar utomlands....jag får inte Microsoft Word att byta språk till engelska! Det gör mig galen, jag går in i Language och byter men den vägrar liksom byta, när jag går in där igen så står den på svenska igen. Vad är detta? Jag blir helt galen! Någon som kan hjälpa mig?

ps

jag har fått det att funka innan, vette tusan vad som hände då, det var som om den bara skärpte til sig. Har alla uppdateringar

När du är inne på language och valt engelska tryck på knappen "ändra som standard" eller "make default". Så funkar det för mig, aldrig förstått mig riktigt på det där.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-07 17:34

Är det menyerna eller stavningskontrollen du menar?

Menyerna kan du inte byta språk på. Word säljs bara som enspråkig. Har du installerat en svensk variant får du leva med den eller köpa en ny engelsk.

När du byter språk så påverkar du bara den text som för tillfället är markerad. Markera allt innan du ändrar språk eller gör som elservo föreslår, tryck på Deafult-kanppen.

Word kan ha olika språk för olika delar av texten. Därför är det viktigt att du markerar all text i hela dokumentet innan du byter språk.

1
Bevaka tråden