Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med BITRATE!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag kör en Mac Mini G4, trådlöst. Mitt internet är ADSL: 400kb/s. Dock har jag ett stort problem med min bitrate, eftersom den aldrig verkar överstiga 60kb/s när jag laddar hem saker. Låts säga att jag laddar hem en Podcast och samtidigt ett program från internet, då delar dessa två nerladdningar på 60kb/s alltså så laddas den ena ner med 30kb/s och den andra också. Skulle jag nu skita i att ladda ner Podcasten så stiger plötsligt programmet jag laddar ner till 60kb/s och stannar där.

Mitt trådlösa nätverk ska kunna skicka 10mb/s, så jag tror inte det beror på trådlösa routern, när jag tar såna här tester online så kommer jag upp i 300kb/s, vilket låter rimligt.

Finns det någon spärr? Vart går det fel? Hjälp

  • Oregistrerad
  • 2007-02-03 18:08

Nu får vi nog reda ut begreppen.
Du har alltså 400Kbyte/s bredbandsanslutning. Det motsvarar 3.2 Mbit ADSL, korrekt ??

Men du får bara runt 60 Kbyte/s - I så fall borde du skälla på din bredbandsleverantör!

Ja jag betalar för 400 och jag får det i alla tester som jag gör, där står det 400kb s. DOCK när jag väl laddar ner saker sker det bara i 60... asskummt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-05 18:05

Svara nån, min kompis behöver hjälp!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-02-05 18:39

Om testerna visar på 400kbps och det är vad du betalar för så ser jag inget fel i det. Om du laddar ned från en server som har en långsammare anslutning och/eller det sitter ett del-nätverk mellan dig och servern som är långsammare så är det helt i sin ordning. Du säger tex inget om vad som skiljer/är lika mellan podcasten och nedladdningen.

Vad jag är ute efter är att du måste veta mer om förutsättningarna för att du ska kunna dömma ut din ISP.

1
Bevaka tråden