Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMacen knakar när jag vinklar skärmen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis haft min iMac inne på reparation, då min CD/DVD-läsare gått sönder. DVD-läsaren var restnoterad, så den har inte blivit åtgärdad.

Nu när jag packat upp datorn igen så märkte jag att det knakar som fan när jag vinklar skärmen, och det har framförallt blivit trögare när jag vinklar den. Minns jag rätt, eller är det så här den ska vara? D.v.s. att det knackar lite grand från fotfästet när man vinklar skärmen?

Om det är så att de förstört den på reparationsstället så blir jag fan galen. Först DVD-läsaren och nu det här.

En fråga. Om det till slut blir tal om att byta dator, helt och hållet, hur gör jag då med min Windows OEM-installation, som jag varit tvungen att köpa för sura pengar? Den går väl bara att installera på en dator och borde således inte fungera på en ny?

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-01-29 16:45

Om jag minns rätt så har man garanti på "reparationen" om man lämnar in en sak för reparation om det inte skulle funka efteråt.

ja det har man nog, och dessutom, lite knak har ingen dött av, ring och klaga på reparatören om det stör dig super mycket, annars oroa dig inte för lite knak i plasten är nog ingen fara. Och windows installationen bör att gå att installera på en ny dator,
eller så kör du vidare på osx

Det ska inte knaka i en dator som kostar så mycket pengar. Men, det är inga problem. Reparatören menade att han nog råkat sätta foten lite fel efter att han öppnat datorn, och ska fixa till det när jag lämnar in datorn.

Nu blir det nog inte tal om något byte, men jag behöver tyvärr använda XP just nu.

Har precis fått tillbaka datorn från reparatören nu, LAN Master. CD/DVD fungerar, men den låter som fan när jag stoppar i CD-skivor. Det låter som något, antingen skivan eller någon fläkt, slår emot något.

Dessutom så fungerar inte airporten längre. Den hittar inga nätverk.

Vafan är detta? Önskar just nu att jag aldrig bytt till Mac. Mina gamla PC-datorer har aldrig krånglat så mycket som min iMac gjort på två månader.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-02 21:57

LAN Master är väl hemska på reparationer i så fall. Detta är på intet sätt normalt för PC eller Mac.

...kan tillägga om att det går att omaktivera Windows XP på en annan dator. Bara installera det så får du instruktioner.

Nej, nej, det är ju klart att det inte har med Mac som sådant att göra. Dock är det jävligt tråkigt att behöva köra fram och tillbaka med datorn för reparation...

Finns det några inställningar som man kan pilla med för att få airporten att fungera igen, eller lär det vara något hårdvarufel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-03 15:00

kolla i systeminformationen och se ifall datorn ens hittar airporten!

Är den borta undrar jag hur fan lanmaster har tänkt att överleva! Man gör ju en check innan man lämnar ifrån sig grejerna och ser att allt är bra!

Den finns där! Det enda som inte fungerar är att den inte hittar några nätverk (inte ens hemnätverket, och då står datorn där den alltid stått förr) varken automatiskt eller om jag försöker ansluta manuellt.

1
Bevaka tråden