Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt försvann på G5:an

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-02 10:39

Ett mycket märkligt problem har inträffat: iMac G5. Fungerade fint på morgonen, och allt såg ut som det skulle. Lämnade maskinen på över dagen, och när jag kom hem noterade jag till min förvåning att bakgrundsbilden var borta och ersatt med en helt blå yta. Docken var dessutom fast nertill, trots att jag alltid haft den till vänster med "anden i flaskan"-inställning. Flera av programikonerna i docken var frågetecken, och alla data saknas i program som iCal, Iphoto och iTunes. Alla mappar med data som jag själv gjort var också borta - förutom en (!??) som låg kvar på skrivbordet och innehöll det den skulle. Verkar med andra ord som om profilen raderats eller ersatts på något vis, men å andra sidan fanns ju en mapp kvar. Hur är detta möjligt, och hur kan det ha hänt av sig själv under dagen? I Systeminställningar noterar jag att profilen finns kvar, med rätt namn. Ingen annan profil har lagts till. Finns bara den ursprungliga med mitt namn och admin-behörighet. Men med undantag för den där mappen som av någon outgrundlig anledning fanns kvar, så är allt liksom rensat.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-02 11:50

Prova att logga ut och sen logga in igen, inte starta om alltså, utan Äpplet -> Logga Ut.
Fungerar inte det, så kolla hårddsiken med Skivverktyg, reparera behörigheterna när du ändå håller på. Fungerar det inte efter en omstart efter det, då vettef*n vad som hänt

1
Bevaka tråden