Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag kommer inte in som root i Mysql.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
jag sitter hemma och försöker installera MYSQL på datorn. Av någon anledning så får jag inte logga in som root på antingen MYSQL administrator eller på CACAOMYSQL. Vad tusan gör jag för fel. Jag har inte satt något lösenord, men jag får felmeddelande hela tiden att jag inte är behörig. Nu har jag fått installera om det flera gånger, men det fungerar inte ändå.
Någon som vet?!?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-01 17:38

Du måste ange att root skall få ansluta från localhost/övriga (ALL) maksiner. Sätt dessutom ett lösenord för root och skapa en ny användare i mySQL som du använder sedan.

Jag försöker såklart ansluta från localhost med root, men det går inte.

Det har jag gjort. Funkar inte. Har försökt göra det via terminalen, funkar inte. Ominstallerade mysql via terminalen för då borde det ju verkligen fungera, men det gör det inte. Jag kan inte förstå vad jag gör för fel (skulle inte bli förvånad om det e någon lite skitgrej) Installerade mysql på en pc igår. Gick hur lätt som helst, inga problem, men hemma på min mac går det inte. Så mkt svårare kan det väl inte vara?!?!

1
Bevaka tråden