Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maxtor One Touch III slutade fungera i veckan

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon gång förra veckan eller igår så slutade min Maxtor One Touch 3 att fungera. Den har fungerat klockrent sedan jag installerade "OT MacIntel Update" programvaran för någon månad sedan.
Jag var i England förra veckan, så datorn stod här och användes otroligt sparsamt. Då jag kom tillbaka så körde jag software update:en, men det enda som fanns då var den nya iChat update:en. Jag är osäker på om disken slutade fungera då direkt eftersom jag knappt använde Macen under måndagen. Men idag så funkar hela datorn otroligt dåligt. Jag misstänker att det beror på att disken inte fungerar bra (det är en extern disk).

Någon annan som har problem?

Not: Jag har reparerat interna diskens rättigheter. Jag har tömt nvram:en (via Open Firmware) och jag har zappat PRAM:en. Jag har även startat upp i single user mode och kört en fsck -f

Inget verkar fungera.

EDIT: Disken spinner upp, har inga missljud. Men den monteras inte, och syns inte i Disk Utility.

Tyvärr, jag tror att du har fått en brevpress. Maxtors kvalitet har (är?) varit diskutabel. Jag själv har fått skicka tillbaka två Maxtor-diskar efter att de bara tvärdött. Sök här på forumet så kommer du att hitta fler inlägg om samma sak.

Hmm... i System Profiler så ser jag att det finns en enhet på FireWire-kedjan. "Unknown Device" står det... hmm. Förslag vänner?

Dom två brevpressar du fått... stod det då "Unknown Device" i System profiler?

På ren intuition så slet jag ut strömmen ur både disken och ur datorn då jag gick på lunch. 50 minuter senare då jag stoppar tillbaka strömmen i de två maskinerna så fungerar helt plötsligt disken.

Go figure.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-25 17:26
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

På ren intuition så slet jag ut strömmen ur både disken och ur datorn då jag gick på lunch. 50 minuter senare då jag stoppar tillbaka strömmen i de två maskinerna så fungerar helt plötsligt disken.

Go figure.

Lagom skumt. Men det är ju ofta så, vid underliga problem låter man grejerna vara utan mat ett tag - sen brukar de sköta sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-26 00:53

Passa på att spara vad du vill rädda nu då. Min Maxtor One Touch höll på likadant för att något senare bli helt galen och tappa bort filer och ha sig.

1
Bevaka tråden