Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer ny iSight?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja när kommer den?
I sighten asså

Ingen utanför Apple vet, och de som vet säger inget.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-25 20:58

Ny iSight? Har jag missat nåt? Menar du webcamen som sitter på alla nya Macar...? Om så är fallet, behövs det en ny?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-25 23:36

Varken Mac Pro eller Mac Mini kommer med webcam.

Jag såg just WWDC 2006 State of the Union. De nämner att QTkit capture API i Leopard kommer att stödja USB (VDC). Jag hoppas att det betyder att USB-kameror kommer att fungera fint med Leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 00:19
Ursprungligen av pesc:

Varken Mac Pro eller Mac Mini kommer med webcam.

Jag såg just WWDC 2006 State of the Union. De nämner att QTkit capture API i Leopard kommer att stödja USB (VDC). Jag hoppas att det betyder att USB-kameror kommer att fungera fint med Leopard.

Den inbyggda kameran är faktiskt en USB-enhet redan nu. Kolla systeminformationen i MBP till exempel:

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-25 23:50

Apple kommer väl säkert intergrera "nya" isighten i "nya" ACD'a. Så deras säljpitch kommer säkert vara nått i still med: "Varför köpa 2 riktigt bra saker separat när du kan köpa 1 sak med allt det bra intergrerat?"

**Det där ser bra ut i mitt huvud just nu, men jag har jobbat sedan 8 imorse och jag börjar blir sjukt trött.

Skulle dock själv vilja se en ny, mindre isight!

hade isight funnits hade jag köpt nu! så mycket strul med logitech och drivrutiner. så fungerar bild - men inte ljud etc

Jag köpte en i USA å fick den hemskickad. Lättplätt!

men - apple säljer inte längre?

Till Daniel 1210

På vilken hemsida hittade du iSightkameran?
/lbywallin

hitta iSight

Ursprungligen av lbywallin:

På vilken hemsida hittade du iSightkameran?
/lbywallin

Testa denna http://www.blocket.se/vi/11006872.htm?ca=12_s till exempel.

H

Kollade blocket. Priset är bra högt. Bristvarupris? Tror mig minnas nypriset låg på under 1000-lappen innan kameran försvann från Apple sidorna, eller hur?
/lbywallin

Visst är det dyrt - man skulle ha köpt en Picasso på 1930-talet också...

Kanske dyrt men inte orimligt för en kamera i nyskick om man behöver den. Vissa exemplar har gått för högre pris på internetauktioner.
Fick förresten många svar på annonsen!

1
Bevaka tråden