Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur i H*^#%&E får jag fast tangenten?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-16 19:27

Ok, lova att inte skratta, men på min nyårsfest så lekte iBooken dj i köket, och då lyckades undertecknad tappa en BRÖDKORG rätt ner på tangentbordet! Lite smuligt, det var väl inte hela världen, men det största problemet var att CAPS LOCK tangenten lossnade och flög all världens väg. Nu har det gått 16 dagar in på det nya året och jag har FORTFARANDE inte lyckats få fast den. Jag förstår konstruktionen, men hur i H*****E ska jag få den att fastna? Jag får den bara att fastna i ena hörnet, så den sitter liksom lite snett, inte så snyggt. Dock mycket snyggare än att ha ett tangentbord där en tangent saknas!

HJÄLP MIG! Jag blir galen på att ha en ful dator, hade jag velat ha det hade jag köpt mig en PC.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-16 19:33

Caps Lock är en av de tangenter som ska ha en liten metallpinne under fäst i den nedre änden. Det ska fungera att fästa tangenten utan den men tangenten sitter intel lika stabilt utan den. Normalt ska det bara vara att skjuta metallpinnen på plats, lägga dit tangenten och trycka hårt så ska den klicka fast.

  • Medlem
  • 2007-01-16 19:39

Det är ungefär så långt jag har fått det att funka! Men när jag trycker till den (snart kommer jag fan limma fast den med superlim) så verkar det som om bara metallpinnens ben till vänster fastnar, därav det skeva intrycket...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-16 19:54

Jag tror att LAN-Master i Stockholm säljer enstaka tangenter. De kan säkert hjälpa dig at pilla dit en ny skiftlåstangent.

http://www.lan-master.se/

  • Medlem
  • Öland
  • 2007-01-16 20:04

jag råkade ut för samma sak för ett par månader sen men då var en hund boven. Det var inte CapsLock utan N-tangenten. Gick och köpte lite hobbylim och limmade fast den lilla delen som lossnat på själva tangenten och sedan poff så satt den fast igen.

  • Medlem
  • 2007-01-18 18:59

Tar tacksamt emot fler tips, den sitter fortfarande inte som den ska, verkar som om metallpinnen inte alls vill hänga med! Och lim känns som en något drastisk åtgärd!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-19 21:52

Skruva upp den, eller stick till en Apple-butik och fråga.

Då kan jag passa på att fråga en sak...

Jag har köpt en laptop från England med eneglsk tangentbord (iBook G4).
Min fråga är nu om man kan (på något smidigt sätt) byta ut tangenterna som inte stämmer till svenska tangenter. Går det att byta ut enstaka tangenter eller behöver jag byta hela bordet?

Det smidigaste är nog att byta hela bordet. Men jag tycker personligen inte att det är värt det. Jag menar, man tittar ju knappt på tangenterna...
Körde engelskt tangentbord på min Powerbook i nästan ett år tills den krashade (är ganska säker på att det inte berodde på tangentbordet).

1
Bevaka tråden