Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vettiga europeiska webbhotell?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har i nuläget ett svenskt webbhotell för min personliga sida. Men jag tänkte se mig om efter något annat webbhotell där jag får så pass mycket plats att jag inte behöver oroa mig för att växa eller använda det som backupplats (minst 50 GB plats).

Jag har kollat runt lite på Internet och de enda vettiga alternativen är amerikanska, vilket jag helst skulle vilja undvika (av både tekniska och personliga anledningar). Någon som har tips på några Europeiska alternativ?

Det imponerande med de amerikanska alternativen är prisbilden, hittade flera alternativ som ger 200-300 GB plats för ungefär $5 i månaden (40 SEK), se: http://www.hosting-review.com/

Förstår inte hur tusan dom får ihop det hela. HIttade nedanstående på deras hemsida - vad kostar inte en 200GB disk och räkna sen på vad 2TB trafik kostar i månaden?

Dot5 Hosting
Pris: $4.95
Lagring: 200GB
Trafik per månad: 2000GB

  • Oregistrerad
  • 2007-01-16 19:45
Ursprungligen av Björnström:

Förstår inte hur tusan dom får ihop det hela. HIttade nedanstående på deras hemsida - vad kostar inte en 200GB disk och räkna sen på vad 2TB trafik kostar i månaden?

Dot5 Hosting
Pris: $4.95
Lagring: 200GB
Trafik per månad: 2000GB

Det fungerar så länge alla inte använder sina 200 GB av lagring och 2 TB trafik. De flesta lägger på sin höjd in en blogg som kanske inte ens drar 100 MB i månaden. Så länge det inte används i någon stor skala kan de erbjuda så mycket de vill.

Ja, jag var inte lite skeptisk först. Men de flesta av dom har funnits i flera år och har många kunder, imponerande prissättning är det iaf...

Förstår att det är svårt att hitta något lika prisvärt, men finns det inga bra skandinaviska eller europeiska webbhotell som ger mycket plats?

Ursprungligen av William WM:

Ja, jag var inte lite skeptisk först. Men de flesta av dom har funnits i flera år och har många kunder, imponerande prissättning är det iaf...

Förstår att det är svårt att hitta något lika prisvärt, men finns det inga bra skandinaviska eller europeiska webbhotell som ger mycket plats?

Vi betalar 100 gånger så mycket som det där för 1/4 av trafiken från vår operatör Telenor om det säger något

Ursprungligen av Björnström:

Vi betalar 100 gånger så mycket som det där för 1/4 av trafiken från vår operatör Telenor om det säger något

Å andra sidan har ni väl tillgång till utlovad kapacitet oxå. Kan lova att de där webbhotellens linor är kraftigt översålda...

  • Oregistrerad
  • 2007-01-16 21:00
Ursprungligen av Hagelin:

Å andra sidan har ni väl tillgång till utlovad kapacitet oxå. Kan lova att de där webbhotellens linor är kraftigt översålda...

Just trafiken tror jag att alla kunder har tillgång till. Det är oftast processorkraften man inte får använda för mycket av. I annat fall ska man ha en egen server. Använder du vanliga enkla HTML-filer som inte behöver passera mer än webbservern brukar man kunna använda sin fulla trafikpott utan problem.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-16 20:57
Ursprungligen av Björnström:

Vi betalar 100 gånger så mycket som det där för 1/4 av trafiken från vår operatör Telenor om det säger något

Men då har ni ett serverskåp fullt med servrar också. Som jag förstår handlar det här om delade servrar och då finns det oftast en begränsning om att man inte får använda mer än kanske 30-60 CPU-minuter per dygn. De flesta använder betydligt mindre, men det fungerar inte att driva 99.se på ett sådant webbhotell även om trafiken skulle räcka.

Här är ett bra blogginlägg från ett liknande webbhotell om hur overselling fungerar:
The Truth About Overselling!

Ok, jag ger upp. Jag väljer ett amerikanskt alternativ. Får bli webbhotellet som klagade på overselling (Dreamhost)... (på sätt och vis ironiskt).

190 GB+ för $7,95 eller $9,95

Synd, men så får det bli.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-17 18:22

Ett tips om man väljer DreamHost är att nyttja någon av de tusentals kupongkoder som går att finna. Om den inte tagits bort nu fanns förr en som hette 9999 som gav tillbaka 99 dollar på första betalningen. Söker man på Google brukar man kunna hitta flera andra som ger upp till 97 dollar.

Ja, oj... 190+ GB för 22 dolares... Det var det värt...

Ursprungligen av William WM:

Ja, oj... 190+ GB för 22 dolares... Det var det värt...

Är du, nu så här nästan ett år senare, fortfarande nöjd med Dreamhost?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 08:32

undrar jag också!?!?!?!

Undrar jag med!

1
Bevaka tråden