Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPhone hotar Nokia enligt N24

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.e24.se/dynamiskt/it_telekom/did_14395187.asp

Nyheterna från USA om att Apple kommer att lansera sin nya iPhone påverkar Nokias aktie negativt.

I en analys på onsdagsmorgonen skriver EQ Bank att Apples Iphone har fått mycket beröm och positiv feedback från experter, rapporterar AFX News.

Lite kul att iPhone har fått så mycket uppmärksamhet på nolltid. Min svåger ringde nyss och diskuterade ett eventuellt köp och han är inte direkt i macsvängen. Jobs kan det där med PR!

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-01-10 14:45

Jag kan mycket väl tänka mig att Apple kommer ta väldigt många andelar av Nokia... Kanske framtida samarbetspartner? Hade inte Apple köpt en massa chip av Nokia till iPhone?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-01-11 11:14

Har ni sett Magnus Brohults, chefred Mobil, sågning (nästan i allafall) av iPhone på DN-tv?

Senast redigerat 2007-01-11 11:31
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-11 17:56

Är inte problemet att det flersta tyckare är ju-fler-funktioner-desto-bättre människor?
Önskar att inte Steve Jobs hela tiden skulle kläcka ur sig kommentarer som "Vi är fem år före alla andra". De lockar bara fram massa dumma kommentarer från folk som måste knäcka iPhone. Från samma folk som tro att vi inte kommer få en 3G-version och att det vi ser nu är det vi kommer att få i okt.

Sedan har vi ju de som oroar sig hela tiden, "Kommer verkligen telefonen att vara snabb i menyerna, kommer verkligen det att funka att skriva på den" Vad tror de? Att Apple inte har tänkt och testat sådana grundläggande funktioner?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-11 21:28
Ursprungligen av acke:

Är inte problemet att det flersta tyckare är ju-fler-funktioner-desto-bättre människor?
Önskar att inte Steve Jobs hela tiden skulle kläcka ur sig kommentarer som "Vi är fem år före alla andra". De lockar bara fram massa dumma kommentarer från folk som måste knäcka iPhone. Från samma folk som tro att vi inte kommer få en 3G-version och att det vi ser nu är det vi kommer att få i okt.

Sedan har vi ju de som oroar sig hela tiden, "Kommer verkligen telefonen att vara snabb i menyerna, kommer verkligen det att funka att skriva på den" Vad tror de? Att Apple inte har tänkt och testat sådana grundläggande funktioner?

Tror att det kan inte vara så mycket annorlunda än som när Steve körde den på scenen. Om man dessutom räknar in fördröjningen (då bilden från iPhonen överfördes till projektorn och duken) så tror jag att den är rätt snabb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-11 21:54
Ursprungligen av boris91:

Tror att det kan inte vara så mycket annorlunda än som när Steve körde den på scenen. Om man dessutom räknar in fördröjningen (då bilden från iPhonen överfördes till projektorn och duken) så tror jag att den är rätt snabb.

Precis men det hindrar ju inte folk från att gnälla och oroa sig.

Läskigt värre...
Är det inte självklart att de andra mobiltillverkarna får passa sig när någon släpper ut en ny schysst telefon som är överlägsen många andra?

Det som ungeför som när man ser att det på förstasidan i en tidning står: "mycket REGN kan skapa ÖVERSVÄMNING"

Helt galet mycket PR som den får från alla håll och kanter....

http://www.youtube.com/watch?v=TyuDAzzKnz8

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-14 20:49

Det kan inte bli bättre med all gratis reklam - nu vet ju till och med de som aldrig sett en Mac att de kan köpa en telefon som ligger 5 år före sin tid och den kommer från ett företag som tillverkar grymma design datorer...

Är det ingen som har en bild på den Nokia som visades i aftonbladet. Det skulle bli deras värstingtelefon om 1-2 år. Den hade också heldislpay osv. Ingen....?

1
Bevaka tråden